Kies gevonden op het strand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
maarten76
Contacteer:
Antw: Kies gevonden op het strand

Bericht door maarten76 » 22 jan 2015, 00:00

Op de een of andere manier kom ik uit op premolaar 3 vam een eland (eventueel reuzenhert) voor wat dat waard is.

Gr. Maarten

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 22 jan 2015, 06:43

Ik ben het met je eens, P3 of P4. Ik heb hem afgelopen jaar een keer gefotografeerd in een kaak van een reuzenhert of runderachtige (ik dacht de eerste). Ik heb nog geen tijd om hem in mijn foto bestand op te zoeken.

Charlie

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 24 jan 2015, 06:12

Afbeelding

Hallo Kommer Tanis had hem in eerste instantie op Facebook al juist gedetermineerd. Ik in eerste instantie als reuzenhert. Hierbij een foto van een onderkaak van een eland uit de collectie van Naturalis. Ik blijf bij de determinatie van een P4 uit de onderkaak van een eland.
De WPZ is een vereniging, van mensen die zich beroepsmatig, als amateur of als student bezig houden met het leven in de IJstijd (Omdat er ook materiaal van de periode er voor en na wordt gevonden, worden deze ook meegenomen). Een boeiende periode met veel wisselende temperaturen, dus ook verschillende samenstellingen van de Fauna. O.a. Kommer Tanis en ik zijn er lid van.

Charlie

Plaats reactie