Mosa tanden - studie door Poolse doctoraal student, Daniel Madzia
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Mosa tanden - studie door Poolse doctoraal student, Daniel Madzia
Beste Fossiel-Netters, onderstaand bericht kreeg ik van John Jagt:
Hallo allemaal -
Mag ik even jullie aandacht voor het volgende?
Een aantal maanden geleden meldde Daniel Madzia zich bij me; hij is doctoraal student bij Marcin Machalski in Warschau, en wil een project doen aan de hand van losse tanden in het laat-Mesozoïcum van Europa. Bij ons komt hij uiteraard naar mosa-tanden kijken, maar ook krokodillen, plesio's en ander spul zal zijn aandacht hebben.
Ik wil (en kan) niet te veel in details treden, maar omdat onze museumcollecties hem natuurlijk niet genoeg bieden voor een hele week Maastricht, wil ik graag jullie hulp inroepen. Jullie hebben (veel) losse mosa-tanden in de collectie thuis, en dat zou een prachtige aanvulling betekenen voor Daniel. Hij kan dan eerst de gearticuleerde resten doen, en daarna de losse tandkronen.
Wanneer speelt dit? Daniel komt van maandag, 23 februari tot en met vrijdag, 27 februari naar het museum. Ik heb hem echter aangeraden ook 28 februari vast te leggen voor Maastricht, omdat we die dag een MEET AND GREET kunnen doen, net als eerder met Tomasz Borsczcz en zijn zee-egels.
Wie kan aanwezig op de speciale zaterdag, 28 februari? Ik stel voor dat we die dag om 10 uur beginnen, en doorgaan tot sluitingstijd van het museum.
Graag dit verzoek tot medewerking doorsturen aan andere 'Lichtenberg-fanaten' van wie ik het emailadres niet bij de hand heb. Eventueel via fossielnet?
Ik zou het geweldig vinden van jullie te horen, zodat we ruim op tijd de zaak kunnen plannen, en Daniels bezoek tot een succes kunnen maken.
Alvast bedankt, en tot gauw,
John Jagt
[Bewerkt door Caveman op 25-01-2015 om 13:40 NL]
Hallo allemaal -
Mag ik even jullie aandacht voor het volgende?
Een aantal maanden geleden meldde Daniel Madzia zich bij me; hij is doctoraal student bij Marcin Machalski in Warschau, en wil een project doen aan de hand van losse tanden in het laat-Mesozoïcum van Europa. Bij ons komt hij uiteraard naar mosa-tanden kijken, maar ook krokodillen, plesio's en ander spul zal zijn aandacht hebben.
Ik wil (en kan) niet te veel in details treden, maar omdat onze museumcollecties hem natuurlijk niet genoeg bieden voor een hele week Maastricht, wil ik graag jullie hulp inroepen. Jullie hebben (veel) losse mosa-tanden in de collectie thuis, en dat zou een prachtige aanvulling betekenen voor Daniel. Hij kan dan eerst de gearticuleerde resten doen, en daarna de losse tandkronen.
Wanneer speelt dit? Daniel komt van maandag, 23 februari tot en met vrijdag, 27 februari naar het museum. Ik heb hem echter aangeraden ook 28 februari vast te leggen voor Maastricht, omdat we die dag een MEET AND GREET kunnen doen, net als eerder met Tomasz Borsczcz en zijn zee-egels.
Wie kan aanwezig op de speciale zaterdag, 28 februari? Ik stel voor dat we die dag om 10 uur beginnen, en doorgaan tot sluitingstijd van het museum.
Graag dit verzoek tot medewerking doorsturen aan andere 'Lichtenberg-fanaten' van wie ik het emailadres niet bij de hand heb. Eventueel via fossielnet?
Ik zou het geweldig vinden van jullie te horen, zodat we ruim op tijd de zaak kunnen plannen, en Daniels bezoek tot een succes kunnen maken.
Alvast bedankt, en tot gauw,
John Jagt
[Bewerkt door Caveman op 25-01-2015 om 13:40 NL]
To share or not to share, that's the question!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Mosa tanden - studie door Poolse doctoraal student, Daniel Madzia
Ik heb helaas geen mosa-tanden in de collectie, dus qua materiaal kan ik niet bijdragen.
Ik heb destijds het genoegen gehad om Tomasz thuis te ontvangen en door mijn kleine collectie zee-egels te laten snuisteren. Er zat namelijk een exemplaar tussen met opmerkelijke bio-erosie. Het is leuk om een kleine bijdrage te kunnen leveren aan zo'n onderzoek, en tegelijk was het heel leerzaam omvan Tomasz uitleg te krijgen over enkele stukken in mijn collectie, en over zijn onderzoek.
Lijkt me een goede gelegenheid voor diegenen die mosa-materiaal (of andere reptielentanden) in de collectie hebben om hier wat meer over te weten te komen.
[Bewerkt door Frederik op 26-01-2015 om 10:44 NL]
Ik heb destijds het genoegen gehad om Tomasz thuis te ontvangen en door mijn kleine collectie zee-egels te laten snuisteren. Er zat namelijk een exemplaar tussen met opmerkelijke bio-erosie. Het is leuk om een kleine bijdrage te kunnen leveren aan zo'n onderzoek, en tegelijk was het heel leerzaam omvan Tomasz uitleg te krijgen over enkele stukken in mijn collectie, en over zijn onderzoek.
Lijkt me een goede gelegenheid voor diegenen die mosa-materiaal (of andere reptielentanden) in de collectie hebben om hier wat meer over te weten te komen.
[Bewerkt door Frederik op 26-01-2015 om 10:44 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb dit ook in de Geo-agenda gezet.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Hoi Mart,
bedankt voor het doorsturen van John's aanvraag.
Ik moet zeggen dat ik ook niet genoeg Mosa's in de collectie heb.
En geen enkele compleete.
Ik denk dat het (ook voor Daniel) niet loont als je met een afgerolde
kroon, die ik vergane zomer in de Laumont van 'T Rooth gevonden heb,
erheen ga. Wat denk jij?
Groeten,
Oliver
- Caveman
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat alle beetjes helpen, ook kan je er zelf natuurlijk wat van leren en is een bezoek aan het NHMM altijd de moeite!
Ik heb er zelf wat meer en zal ze zeker even gaan laten kijken!
Groetjes, Mart
Ik heb er zelf wat meer en zal ze zeker even gaan laten kijken!
Groetjes, Mart
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Je hebt gelijk. Tot de 28ste dan!
Groetjes,
Oliver
Groetjes,
Oliver
- Caveman
- Contacteer:
Beste mede verzamelaars, kom a.s. zaterdag naar t nhmm met jullie mosa spulletjes!
Reminder
gr. Mart
Reminder
gr. Mart
Mart,
ik heb afgesproken met John om op donderdag langs te komen ( zaterdag lukt niet voor mij).
mvg
Lugo
ik heb afgesproken met John om op donderdag langs te komen ( zaterdag lukt niet voor mij).
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites