sneeuw op strand?
sneeuw op strand?
Hoi,
Ik heb een vraag over sneeuw en het strand.
Stel het wordt eb, kan er dan sneeuw op komen te liggen of is het zoutgehalte dermate dat dit direct smelt?
Alvast bedankt!
Groeten Bram
Ik heb een vraag over sneeuw en het strand.
Stel het wordt eb, kan er dan sneeuw op komen te liggen of is het zoutgehalte dermate dat dit direct smelt?
Alvast bedankt!
Groeten Bram
Antw: sneeuw op strand?
Hallo Bram,
Ik denk dat de sneeuw direct smelt omdat het relatief warme (zee)water ervoor zorgt dat de bodem niet bevroren is.
Ook het zoutgehalte zal beletten dat er sneeuw blijft liggen.
In extreem koude omstandigheden blijft sneeuw natturlijk wel liggen.
mvg.
Danny
Ik denk dat de sneeuw direct smelt omdat het relatief warme (zee)water ervoor zorgt dat de bodem niet bevroren is.
Ook het zoutgehalte zal beletten dat er sneeuw blijft liggen.
In extreem koude omstandigheden blijft sneeuw natturlijk wel liggen.
mvg.
Danny
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Dat is alweer een tijd geleden. Bovenop het strand blijft de sneeuw liggen. Voorbij de hoogwaterlijn richting zee kan het bij eb misschien wel even blijven liggen, als het niet te nat is, maar wordt het uiteindelijk gewoon weggespoeld. Wel kan de bodem hogerop het strand bevroren zijn als het goed koud is. Ik heb destijds botten moeten laten liggen omdat ik die er met geen mogelijkheid uit kreeg. Vanwaar deze vraag eigenlijk?
Groet,
Niels
Niels
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Inderdaad als het sneeuwt en koud genoeg komt er een laagje te liggen
soms dun en bros,maar ook hardere en dikkere lagen wat door de vorst in ijs kan veranderen.
Uiteraard tot de vloedlijn.
Maar bij heel extreeme vorst kan op ondieppere plekken volgens mij zelfs het zeewater aanslaan of bevriezen.
Een maar er moet toch eerst sneeuw vallen wil het op het strand aan vriezen.
En met heel strenge vorst heb je weer veel minder kans op sneeuww bedenk ik mij zo
ik bazeer dit op m'n eigen ervaring aan de kust.
Maar ik kan er naast zitten
groet
Huug
soms dun en bros,maar ook hardere en dikkere lagen wat door de vorst in ijs kan veranderen.
Uiteraard tot de vloedlijn.
Maar bij heel extreeme vorst kan op ondieppere plekken volgens mij zelfs het zeewater aanslaan of bevriezen.
Een maar er moet toch eerst sneeuw vallen wil het op het strand aan vriezen.
En met heel strenge vorst heb je weer veel minder kans op sneeuww bedenk ik mij zo
ik bazeer dit op m'n eigen ervaring aan de kust.
Maar ik kan er naast zitten
groet
Huug
Hoi,
Bedankt dusverre voor de antwoorden. Ik wil zaterdag op het strand zoeken en er is sneeuw verwacht. Dus vroeg mij af of ik daar tijdens zoeken last van kan hebben. De grond is niet hard dus gok ik het er op. Bedankt!
Groeten Bram
Bedankt dusverre voor de antwoorden. Ik wil zaterdag op het strand zoeken en er is sneeuw verwacht. Dus vroeg mij af of ik daar tijdens zoeken last van kan hebben. De grond is niet hard dus gok ik het er op. Bedankt!
Groeten Bram
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Denk dat de meeste last die je zult hebben, die van gladheid op de weg is.
Groet,
Niels
Niels
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Antw: Antw: sneeuw op strand?
Ben je nog geweest en heb je wat interessants gevonden?brammiej schreef:
Ik wil zaterdag op het strand zoeken en er is sneeuw verwacht.
Groeten,
Joost
Joost
Hoi Joost,
Nee is er niet van gekomen omdat de vaatwasser lekkage had en de hele babykamer opbolde. Ook groot deel van de keuken. Maar gelukkig is alles verzekerd. Alleen de last die we nu hebben is te groot om gezellig te gaan zoeken. We gaan nu het weekend van 20 februari. Ik zal uiteraard verslag doen van de dagen.
Groeten Bram
Nee is er niet van gekomen omdat de vaatwasser lekkage had en de hele babykamer opbolde. Ook groot deel van de keuken. Maar gelukkig is alles verzekerd. Alleen de last die we nu hebben is te groot om gezellig te gaan zoeken. We gaan nu het weekend van 20 februari. Ik zal uiteraard verslag doen van de dagen.
Groeten Bram