Museon: Geologisch Weekend

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
knaapjvd
Senior Lid
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times
Museon: Geologisch Weekend

Bericht door knaapjvd » 01 feb 2015, 20:39

Van de vrijwilligers bij het Museon heb ik vernomen dat er 21/22 Maart een geologisch weekend is in het Museon, waar het ook mogelijk zal kunnen zijn om fossielen ter determinatie aan te bieden aan experts (22 Maart).

Op de WPZ site wordt hiernaar gerefereerd en gelinkt (http://www.pleistocenemammals.com/new/agenda/). De link naar het museon leidt echter niet naar meer info.

Kan dit event ook op de fossiel.net agenda?

[Bewerkt door knaapjvd op 02-02-2015 om 07:57 NL]

Groeten,
Joost

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Museon: Geologisch Weekend

Bericht door Frederik » 01 feb 2015, 22:30

Voor zover ik weet staat het nog niet online op de site van het Museon, maar het belooft interessant te worden.
Fossiel.net is alvast aanwezig op 22 maart!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 16 feb 2015, 22:44

Bij deze de aankondiging zoals het inmiddels op de website van het Museon staat:
http://www.museon.nl/nl/museon-activite ... het-museon

"Het Geologisch Weekend wordt georganiseerd in het kader van de tentoonstelling ‘Dino Jaws – eten of gegeten worden’. Met medewerking van de Haagse Geologische Vereniging.

Op zaterdag 21 maart zijn er allerlei activiteiten voor kinderen. Op zondag 22 maart is er een markt waar diverse geologische verenigingen zich presenteren. Je kunt je eigen vondsten laten determineren en korte presentaties door deskundigen bijwonen. Bovendien worden er boeken, stenen, fossielen en mineralen te koop en te ruil aangeboden."

Zoals gezegd zullen wij er bij zijn, op zondag. Wellicht kunnen we dan wat fossiel.netters ontmoeten!

something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 19 mar 2015, 11:53

Afbeelding

Ik geef er dezelfde korte talk die ik ook op de beurs afgelopen weekend heb gegeven, mét natuurlijk een paar aanpassingen. Voor wie meer wil weten over trilobieten zoeken en prepareren, zeker de moeite!
De hele zondag kan je Herman, Johan en ik vinden aan de fossiel.net stand. Kom zeker eens hallo zeggen!

something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 22 mar 2015, 22:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben er een erg leuke dag opzitten in het Museon. Fossiel.net was er aanwezig om de mensen warm te maken voor de amateurpaleontologie, informatie te geven, fossielen te determineren, noem maar op. Dat ging erg vlotjes!
De combinatie van de Dino Jaws tentoonstelling met de geologische markt viel bij veel bezoekers duidelijk in de smaak. Verschillende geologische verenigingen kregen de kans zich voor te stellen aan een breed publiek. Veel bekende gezichten ook, en veel leuke babbels!

something (TH Huxley)

Plaats reactie