Premontreia(oxyscyllium)distans(Probst 1879)-Pachyscyllium dachiardi (Lawley 1876)
- Extincthunter
Antw: Antw: Premontreia(oxyscyllium)distans(Probst 1879)-Pachyscyllium dachiardi (Lawley 1876)
Hoi Pascal dit zijn echt prachtige tandjes eh!! ik denk dat ik gisteren ook een Premontreia uit men gruis heb gehaald ben niet zeker hij is een beetje gerold denk ik.. Ik zal het tandje een uitnodigen voor een fotoshootstrandjutters schreef:
Hallo iedereen,gisteren nog eens een Premontreia uit het gruis gevist,het was al geleden van begin november vorig jaar dat ik nog ééntje heb gevonden,wetende dat ik elke dag gruis uitzoek.
Zeldzaam of niet,dat laat ik aan jullie over
GR
[Bewerkt door strandjutters op 11-02-2015 om 17:58 NL]

Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)
Antw: Premontreia(oxyscyllium)distans(Probst 1879)-Pachyscyllium dachiardi (Lawley 1876)
bedankt voor de hulp Pascal!
Ik had al wat vergeleken met de tandjes die u hier poste.
Van de Scyliorhinas coupatezi ben ik zeker
Enkel dat eerste tandje blijft nog een raadsel, morgen eens duidelijkere foto's maken...
Met wat voor camera maakt u uw foto's eigenlijk?
mvg Timb,
Ik had al wat vergeleken met de tandjes die u hier poste.
Van de Scyliorhinas coupatezi ben ik zeker

Enkel dat eerste tandje blijft nog een raadsel, morgen eens duidelijkere foto's maken...
Met wat voor camera maakt u uw foto's eigenlijk?
mvg Timb,
tb
- Yasmin1995
Antw: Premontreia(oxyscyllium)distans(Probst 1879)-Pachyscyllium dachiardi (Lawley 1876)
Hallo,
Ik heb een vraagje over het gruis..
Wat voor gruis neem je dan mee? Schelpengruis?
Groetjess
Groetjess
Life finds a way
- Ewoudploeg
Antw: Antw: Premontreia(oxyscyllium)distans(Probst 1879)-Pachyscyllium dachiardi (Lawley 1876)
yasmin1995 schreef:
Hallo,
Groetjess
Dat vind ik nou een goede vraag!

Groet! Ewoud en Maartje
Beste,yasmin1995 schreef:
Hallo,
Groetjess
Er bestaat geen algemene truc om te zeggen: daar vind ik het gruis met de meeste fossielen in. Het eerste wat je moet weten is: wat wil ik vinden in mijn gruis (op eenzelfde vindplaats kan je uit 1 emmer gruis vooral schelpen vinden en niets anders en enkele meters verderop vindt je bijna geen schelpen maar wel haaientanden (of muizenkiesjes enz)) Ook kan dit varieren van vindplaats tot vindplaats. Ik zal eens als voorbeeld een klassieke vindplaats geven: in Cadzand zal je op veel plaatsen niets meer vinden maar als je op de goede plek gruis schept kunnen er toch nog 60-80 tandjes uit een kleine emmer komen. (Hier gaat het om schelpengruis) Maar op MV2 liggen deze plaatsen dan op andere hoogtes en plaatsen op het strand doordat het daar om andere fossielen en plaatsen gaat. (Hier gaat het om meer grindachtig)
PS. Strandjutters: mooie tandjes

[Bewerkt door djordy op 17-02-2015 om 16:01 NL]
- Yasmin1995
Oké,
Het gruis wat je meeneemt is dus gezeefd (bijv.) schelpen of grind gruis?
alvast bedankt,
Yasmin
alvast bedankt,
Yasmin
Life finds a way
Als je het op een strand vind kan je het beste in water zeven door een fijne zeef (1mm). Helaas liggen niet alle vindplaatsen op een strand en is er niet altijd water in de buurt waardoor dit niet altijd mogelijk is, dan moet je vaak het zand en/of substraat ook meenemen en thuis uitzeven.yasmin1995 schreef:
Oké,
alvast bedankt,
Yasmin
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo iedereen,na het gruis verslag nu weer on topic

Deze Scyliorhinus coupatezi (Herman 1974)heb ik daarnet gevonden,hij is 5 mm.
Je ziet dus duidelijk weer de striaties aan beide zijden,het is een leuk exemplaar met vier spitsen,en ik denk ook een niet alledaagse vondst.
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Je blijft de leuke dingetjes er wel uit vissen, Pascal.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Extincthunter
Prachtig Pascal,
Dit is je eerste van daar zeker ?
Grtz
Dit is je eerste van daar zeker ?
Grtz
Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)