Alopias grandis ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Alopias
Antw: Alopias grandis ?

Bericht door Alopias » 19 jun 2014, 14:39

ik ben het met Gerard eens. dat eerste tandje is een P. dachiardi en de laatste een Scyliorhinus sp. Ik kom ze tamelijk regelmatig tegen, maar puntgaaf heb ik ze nog niet gevonden.

groeten
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Alopias grandis ?

Bericht door strandjutters » 09 mar 2015, 23:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,dit was toch mijn leukste vondst dit weekend,alleen al omdat je ze niet ieder dag tegenkomt.

Het heeft wat schade aan de wortel ,maar dit lijkt eerder natuurlijk dan een breuk omdat het rond is,het lijkt wel of dat er iets een gat in geeft geboord.

Maar dit kan de pret niet deren,vond hem net voor ik naar huis wou gaan,ben er weer blij mee.

GR Pascal

strandjutters

Extincthunter
Antw: Antw: Alopias grandis ?

Bericht door Extincthunter » 10 mar 2015, 19:22

strandjutters schreef:
Hallo iedereen,dit was toch mijn leukste vondst dit weekend,alleen al omdat je ze niet ieder dag tegenkomt.

Het heeft wat schade aan de wortel ,maar dit lijkt eerder natuurlijk dan een breuk omdat het rond is,het lijkt wel of dat er iets een gat in geeft geboord.

Maar dit kan de pret niet deren,vond hem net voor ik naar huis wou gaan,ben er weer blij mee.

GR Pascal
Wat mij betreft tand van de dag !! Top Pascal!!

Met schop en zeef in de hand zeef ik alle tanden uit het zand :)

Plaats reactie