Nog leuke vondsten op de beurs in ede?
Nog leuke vondsten op de beurs in ede?
Dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een thread te maken voor de fossielen beurs in Ede van het afgelopen weekend.
Ik heb zelf met veel mensen gepraat en leuke koopjes gevonden. Het was erg leuk.
Zelf heb ik een aantal leuke dingen gevonden, waaronder een mooie Mosasaurus kaak en kleine reptiel werveltjes uit Kem Kem. Foto's moet ik jullie alleen nog even verschuldigd blijven omdat ik nu m'n camera niet bij de hand heb. Maar komend weekend zal ik een stel foto's maken.
Maar dit hoeft jullie er niet van te weerhouden om zelf leuke foto's te plaatsen van de beurs en/of leuke koopjes. Ik ben razend benieuwd wat jullie allemaal hebben gevonden/beleeft.
Ik heb zelf met veel mensen gepraat en leuke koopjes gevonden. Het was erg leuk.
Zelf heb ik een aantal leuke dingen gevonden, waaronder een mooie Mosasaurus kaak en kleine reptiel werveltjes uit Kem Kem. Foto's moet ik jullie alleen nog even verschuldigd blijven omdat ik nu m'n camera niet bij de hand heb. Maar komend weekend zal ik een stel foto's maken.
Maar dit hoeft jullie er niet van te weerhouden om zelf leuke foto's te plaatsen van de beurs en/of leuke koopjes. Ik ben razend benieuwd wat jullie allemaal hebben gevonden/beleeft.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:
Antw: Nog leuke vondsten op de beurs in ede?
Rond 07.00 thuis opgehaald door de mensen van het NHMM en al ruim op tijd aanwezig!
Op de beurs leuke dingen gezien, fijne mensen ontmoet en veel foto's gemaakt.
Foto's later meer, ook over de geheimzinnige mosasaurus tand-voeler.........
Bovenstaand stuk vuursteen met een kern van een Gauthieria gekocht voor het luttele bedrag van 2 euri! Altijd het gokje van een hamerklap waard! Zoals je kan zien goed gelukt!
Het stuk is in 97 gevonden in het vuursteen illuvium van de groeve CPL en de vinder durfde het niet aan erop te kloppen!
groetjes, Mart
[Bewerkt door Caveman op 16-03-2015 om 23:29 NL]
To share or not to share, that's the question!

Hoi,
Niet de beste foto's, maar welgeteld 1 cypraea kunnen vinden op de beurs.
Cypraea moneta, Pleistocene Hurghada, Egypte.
Groetjes Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Mart,
ik stond naast je toen je deze kocht. Fijn dat hij er zo mooi uit is gekomen!
ik stond naast je toen je deze kocht. Fijn dat hij er zo mooi uit is gekomen!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik heb een aantal zeer leuke dingen gevonden in Ede. Zo heb ik een wel hele bijzondere vergroeide Hemipneustes zee-egel op de kop kunnen tikken. Ik had echt wel geluk, want hier hadden meerdere mensen al over gekeken. Hij is zelfs zo gek dat ik er waarschijnlijk later dit jaar een artikeltje aan zal besteden. Ook enkele vogelbotjes en enkele leuke ammonieten zijn in m'n tas verdwenen. Hierbij een leuk stukje gepolijste Amerikaanse Baculites en enkele Ceratites. Beide zullen nog wel eens gebruikt worden bij een volgende workshop over sutuurlijnen.
En sommige dingen heb ik zelfs cadeau gekregen. Zo kreeg ik een nautilusje uit het Campaniaan van Coesfeld cadeau van Tom! Tom, nogmaals dank hiervoor! Dat was bijzonder leuk! Van Coesfeld had ik nog niks. En van Tim had ik nog een Spaanse nautilus. Die krijgt alvast de volgende keer een stukje plant cadeau. En Tom natuurlijk een leuke spons (ik doe m'n best er een leuke te vinden).
Maar de leukste vondst: een heleboel fijne babbels. Op naar de volgende keer. Enneuh, ik zie jullie allemaal in Wezemaal, niet?!
En sommige dingen heb ik zelfs cadeau gekregen. Zo kreeg ik een nautilusje uit het Campaniaan van Coesfeld cadeau van Tom! Tom, nogmaals dank hiervoor! Dat was bijzonder leuk! Van Coesfeld had ik nog niks. En van Tim had ik nog een Spaanse nautilus. Die krijgt alvast de volgende keer een stukje plant cadeau. En Tom natuurlijk een leuke spons (ik doe m'n best er een leuke te vinden).
Maar de leukste vondst: een heleboel fijne babbels. Op naar de volgende keer. Enneuh, ik zie jullie allemaal in Wezemaal, niet?!
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Leuke reacties! En zoals ik had belooft. Hier zijn een aantal foto's van mijn eigen koopjes.
De fotos gaan als volgt:
Plesiosaurus wervel.
Mosasaurus tand met wortel en wervel.
Mosasaurus tanden, kaak fragmenten en wervel.
Mosasaurus maxilla met twee tanden. Een echte kaak maar wel mogelijk is 1 van de twee tanden er aan geplakt.
Wolharige Neushoorn sacrum wat mooi zal passen bij mijn compositie skelet.
En als laatste een stel fossielen uit Kem Kem, wat krokodille pantser plaatjes, een kleine kroko of dino wervel. En drie gearticuleerde reptiele wervels waarvan ik nog geen idee heb waar ze vandaan komen. Dit zal een leuk mysterie zijn om op te lossen.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
- Caveman
- Contacteer:

Veel stukjes gekocht voor goede prijzen, mooie boeken gevonden!
Veel mensen gesproken, en spullen verkocht die ik kwijt wilde. Ik ga staks nog wat beursfoto's plaatsen.
- Caveman
- Contacteer:
foto's alleen voor eigen gebruik!
- Caveman
- Contacteer:
afbeeldingen alleen voor eigen gebruik!