Fragment kaak met kies
-
Fragment kaak met kies

Benieuwd van welk dier dit is en hoe oud. Tand/kies heeft 2 wortelkanalen. De tand is ong 1 cm breed. Er zijn niet meer gaten of sporen van meerdere tanden / kiezen in het kaakje te vinden. Iemand een idee wat dit is?
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Fragment kaak met kies
het is de eerste premolaar uit de onderkaak, vandaar dat het niet verder loopt, ik denk aan een hertachtige, wacht maar even de andere reacties af
Groet,
Niels
Niels
-
Dank je wel Niels. Benieuwd naar reacties van anderen.
Kun je aan de hand van de staat/kleur ook iets zeggen over hoe oud het ongeveer kan zijn?
Kun je aan de hand van de staat/kleur ook iets zeggen over hoe oud het ongeveer kan zijn?
-
- Been thanked: 45 times
Ik ben het met Niels eens, een P2 uit een onderkaak. Maar om verder te kunnen determineren hebben we meer foto's en de maat (liniaaltje op de achtergrond) nodig.
Charlie
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Hoi Anna,
Om eventueel iets te kunnen zeggen over de mogelijke ouderdom van dit stuk hebben we in ieder geval meer informatie nodig.
Het is sowieso cruciaal om te weten waar het stuk vandaan komt. Zonder die info is het echt heel lastig om een mogelijke leeftijd aan zoiets te plakken.
Groetjes,
Johan
Om eventueel iets te kunnen zeggen over de mogelijke ouderdom van dit stuk hebben we in ieder geval meer informatie nodig.
Het is sowieso cruciaal om te weten waar het stuk vandaan komt. Zonder die info is het echt heel lastig om een mogelijke leeftijd aan zoiets te plakken.
Groetjes,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
-

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wat meer en betere foto's gemaakt.
Ik heb dit stuk in de tuin gevonden, op een plek waar graafafval (uit dezelfde tuin) gestort is. Het betreft een tuin bij een eeuwenoude boerderij in Zuid-Holland. Er is ongeveer een meter diep gegraven, dit stukje kaak is daaruit naar boven gekomen vermoed ik.
-
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Je schrijft dat het op de plek van een oude boerderij is gevonden. Ik zou dan eerst even de boerderijdieren aflopen: rund, geit, schaap etc. Zie http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 05411.html
Ik beschik helaas niet over goed vergelijkingsmateriaal om je verder te helpen.
Wel denk ik dat het niet fossiel is.
Ik beschik helaas niet over goed vergelijkingsmateriaal om je verder te helpen.
Wel denk ik dat het niet fossiel is.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times