Kaak van de ZM, reuzenhert?
Kaak van de ZM, reuzenhert?

Na de storm met een vriend de zandmotor op geweest. Daar vond ik deze kaak, met 3 kiezen/tanden. Wij dachten aan Reuzenhert, maar vinden de tanden nogal plat? De drie tanden samen (niet de kaak) meten 7 cm.
- Martijnfossielenjager
Antw: Kaak van de ZM, reuzenhert?
Hoi Yuri,
ik zie de sterkste gelijkenissen met een buffel: https://www.google.nl/search?q=kaak+buf ... 80&bih=673. Mooie vondst trouwens!
ik zie de sterkste gelijkenissen met een buffel: https://www.google.nl/search?q=kaak+buf ... 80&bih=673. Mooie vondst trouwens!
Martijn
Prachtige vondst zeg!
Lijkt mij inderdaad reuzenhert.
Heb je die vandaag gevonden?
Gr. Ivan
Lijkt mij inderdaad reuzenhert.
Heb je die vandaag gevonden?
Gr. Ivan
- andersschinkel
Prachtvondst! Ik was er gisteren ook, maar heb helemaal niets gevonden. Heb het vandaag op MV2 wel weer goedgemaakt (zie bericht daarover) 
Groet, Anders

Groet, Anders
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
dit lijkt mij een rundachtige, de kiezen zijn hoogkronig
Groet,
Niels
Niels
Bedankt allemaal!
Buffel is volgens mij heel zeldzaam in Nederland en alleen in de Rijn gevonden?!
Denk daarom aan koe of wisent? Als ik hierop zoek vind ik flinke gelijkenis, daarnaast begrijp ik dat de 2 lastig te onderscheiden zijn?
Buffel is volgens mij heel zeldzaam in Nederland en alleen in de Rijn gevonden?!
Denk daarom aan koe of wisent? Als ik hierop zoek vind ik flinke gelijkenis, daarnaast begrijp ik dat de 2 lastig te onderscheiden zijn?
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Op basis van de vindplaats en de versteende indruk die het van de foto maakt zou ik voor steppewisent gaan.
Groet,
Niels
Niels
- andersschinkel
Het emailpatroon is precies als bij een kies van een steppewisent of oeros die ik een keer op de ZM vond. Steppewisent lijkt idd het meest plausibel, als het bot de kleur heeft van de mammoetfauna.
Groet,
Anders
Groet,
Anders