Schedelfragment+gewei?
- Martijnfossielenjager
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Schedelfragment+gewei?
Op die laatste twee foto's staat volgens mij een vrij zeldzame vondst, namelijk een stuk van een tongbeen van mammoet of olifantachtige. Er staat er eentje van mij in het fotodeterminatiesysteem op deze site.http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... k=474-0006. Je zou deze eens aan Dick Mol moeten laten zien.
Het kan ook zijn dat ze zeldzaam zijn omdat ze niet altijd worden herkend als zodanig en met gewei worden verward.
[Bewerkt door sjaak op 19-04-2015 om 11:56 NL]
Het kan ook zijn dat ze zeldzaam zijn omdat ze niet altijd worden herkend als zodanig en met gewei worden verward.
[Bewerkt door sjaak op 19-04-2015 om 11:56 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Martijnfossielenjager
Antw: Antw: Schedelfragment+gewei?
Hallo,pepper schreef:
even wat afmetingen van t schedelstukje, helpt bij een dtm nu kunnen t diverse dieren zijn.
[Bewerkt door pepper op 19-04-2015 om 10:44 NL]
ik heb er echt afmetingen bij geplaatst hoor! (zie foto 2). Komt het dan in aanmerking voor mammoet, neushoorn, rund o.i.d.?
Martijn
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Schedelfragment+gewei?
Het eerste stuk komt uit de mammoetschedel. Op de tweede foto is het bovenste vlak een deel van de alveole van de stoottand.
Wat betreft het tweede stuk ga ik een heel eind met Niels mee. Ik denk ook aan een tongbeen, maar de vorm komt niet overeen met wat ik van de mammoet weet of kan vinden (internet).
Wat betreft het tweede stuk ga ik een heel eind met Niels mee. Ik denk ook aan een tongbeen, maar de vorm komt niet overeen met wat ik van de mammoet weet of kan vinden (internet).
Charlie