ZM: een botfragment met...? (Nog 2 foto's toegevoegd waarop afdrukken beter zichtbaar zijn)
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
ZM: een botfragment met...? (Nog 2 foto's toegevoegd waarop afdrukken beter zichtbaar zijn)

Ook dit stukje bot vond ik vandaag op de ZM.. Het spreekt mij aan vanwege de sporen die aanwezig zijn op het stuk. Menselijke bewerkingen zullen het niet zijn maar wat kan het wel zijn?
Gr.
[Bewerkt door Patrick3008 op 01-05-2015 om 08:54 NL]
-
- Been thanked: 45 times
Antw: ZM: een botfragment met...?
In de Cranium (Blad van de WPZ) van november 2012 heeft een heel artikel gestaan over dit soort aantastingen.
Charlie
- Patrick3008
Ik ben sindskort lid en heb hier een aantal craniums liggen maar die volgens mij niet..
Kan ik dat artikel nog ergens terugvinden?
Antw: Antw: ZM: een botfragment met...?
Hoi Patrick,Patrick3008 schreef:
Ik ben sindskort lid en heb hier een aantal craniums liggen maar die volgens mij niet..
Het artikel stond in de Cranium van december 2012. Ik heb je een PDF'je gestuurd.
groet,
Dick
- Patrick3008
Dick,
Bedankt voor de PDF, heb het doorgenomen maar wat ik in het artikel zie komt niet overeen met wat ik op het door mij gevonden stuk bot aantref, het lijken echt op afdrukken/deuken en de manier waarop het stuk bot is afgesleten vind ik ook verdacht. De foto's zeggen niet genoeg denk ik, misschien dat er een deskundig oog even naar wil/kan kijken.
Bedankt voor de PDF, heb het doorgenomen maar wat ik in het artikel zie komt niet overeen met wat ik op het door mij gevonden stuk bot aantref, het lijken echt op afdrukken/deuken en de manier waarop het stuk bot is afgesleten vind ik ook verdacht. De foto's zeggen niet genoeg denk ik, misschien dat er een deskundig oog even naar wil/kan kijken.
- Patrick3008
Antw: ZM: een botfragment met...? (Nog 2 foto's toegevoegd waarop afdrukken beter zichtbaar zijn)

Een wat beter beeld op de afdrukken
Antw: ZM: een botfragment met...? (Nog 2 foto's toegevoegd waarop afdrukken beter zichtbaar zijn)
Hallo, ik herinner mij een dergelijk patroon op fossiel bot, waarvan werd gemeld dat dit door bevers gedaan was, die aan botten knabbelen om de nodige mineralen binnen te krijgen...
Niet gezegd dat het hier ook het geval is, maar het is een mogelijkheid.
groeten, Bert
Niet gezegd dat het hier ook het geval is, maar het is een mogelijkheid.
groeten, Bert
Elbert
- Patrick3008
Bert,
Bedankt voor je reactie.
Daar had ik nog niet aan gedacht, is inderdaad een mogelijkheid.
Zou leuk zijn!
Je heb een dergelijk patroon vaker gezien, weet je nog waar? Kan ik het misschien ergens terugvinden?
gr
Bedankt voor je reactie.
Daar had ik nog niet aan gedacht, is inderdaad een mogelijkheid.
Zou leuk zijn!
Je heb een dergelijk patroon vaker gezien, weet je nog waar? Kan ik het misschien ergens terugvinden?
gr
- Patrick3008
Zeg dat Crabs. Ik weet niet te bepalen van wie of wat het afkomstig is, tot nu toe weten weinig mensen er iets over te zeggen, wat begrijpelijk is.. het is een vreemd stuk.
Zombie-wormen.. Klinkt goed/interessant
Bedankt voor de link.
Zombie-wormen.. Klinkt goed/interessant

Bedankt voor de link.