Mooie wervel Zandmotor
Mooie wervel Zandmotor

Hallo,
Een mooie -voor een strandvondst redelijk complete- wervel gevonden op de Zandmotor.
Ik ben aan het vergelijken gegaan en kom uit op paard maar ben niet zeker.
groet,
Dick
- andersschinkel
Antw: Mooie wervel Zandmotor
Schitterende vondst! Ik kan alleen op dit moment niet helpen met de determinatie, helaas. Ik zal later eens kijken wat ik kan vinden - als het dan nog nodig is.
Groet, Anders
Groet, Anders
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Mooi ding Dick! Vorig jaar vond een collega van mij een soortgelijke op Texel, ik weet niet zeker waarvan die afkomstig was maar er werd volgens mij gekeken in de richting van neushoorn, steppewisent of oeros.
- Martijnfossielenjager
Wat is dat een prachtvondst zeg! Ik denk dat het ven een steppewisent is.
Martijn
- andersschinkel
Ik heb ook nog wat zitten zoeken op internet, maar ik durf het niet te zeggen; paard en wisent lijken allebei mogelijk. Misschien even bij Naturalis laten zien of zelf vergelijken (als anderen op het forum er ook niet uitkomen).
Groet,
Anders
Groet,
Anders
Bedankt voor de reacties. Wervels zijn soms moeilijk te determineren. Neushoorn zal het zeker niet zijn dus wellicht inderdaad paard of wisent. Ik ga er nog verder mee aan de slag.
groet,
Dick
groet,
Dick
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Dick als je het skelet van een wolharige neushoorn bekijkt zie je ook dit soort wervels.
Ha Huug, die wervels kunnen zeker een crime zijn.... sommigen vind ik echt moeilijk te determineren. Patrick, ik denk dat deze voor een neushoorn te klein is maar, nogmaals, zeker ben ik er niet van.
groet,
Dick
groet,
Dick
Hallo Dick,
Schitterende mooie wervel! Zo compleet zie je ze niet veel van de motor. Heel mooi!
Maar inderdaad het blijft vaak lastig deze op soort te determineren.
Schitterende mooie wervel! Zo compleet zie je ze niet veel van de motor. Heel mooi!
Maar inderdaad het blijft vaak lastig deze op soort te determineren.
Grtz
Jorn
Jorn