Vreemd geval uit mill
Vreemd geval uit mill

Goedeavond,
Dit vreemde ding heb ik 2 weken terug in mill gevonden. Het is zo\'n 5 cm lang en redelijk dun. Er is aan de linkerkant(zie foto) een duidelijke v-vorm te zien die wat dieper is dan de rest. Kan iemand me hiermee helpen?
Groet Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Vreemd geval uit mill
Dag Ivo
Als je van links naar rechts over het midden van het fossiel een denkbeeldige lijn trekt dan lijkt het mij zo te zijn dat de beide helften, links en rechts van de lijn, symmetrisch zijn.
Als dit inderdaad zo is kan ik mij voorstellen dat je een krabje hebt gevonden.
Ik heb ze wel vaker gezien.
Misschien kun je nog een foto maken waarbij je loodrecht fotografeerd en het fossiel een kwartslag naar links draait.
Als je van links naar rechts over het midden van het fossiel een denkbeeldige lijn trekt dan lijkt het mij zo te zijn dat de beide helften, links en rechts van de lijn, symmetrisch zijn.
Als dit inderdaad zo is kan ik mij voorstellen dat je een krabje hebt gevonden.
Ik heb ze wel vaker gezien.
Misschien kun je nog een foto maken waarbij je loodrecht fotografeerd en het fossiel een kwartslag naar links draait.
Robert Mensink
Antw: Antw: Vreemd geval uit mill
Hoi Ivo,
Dit is geen krabje. Het is een huidplaat van een tonijn Miothunnus deldenius. De originele beschrijving kan ik zo gauw even niet vinden. Mogelijk schiet me nog te binnen waar die stond. Het beest is uit het Mioceen van Delden beschreven (dat spreekt ook uit de naam).
groeten, Erik
Dit is geen krabje. Het is een huidplaat van een tonijn Miothunnus deldenius. De originele beschrijving kan ik zo gauw even niet vinden. Mogelijk schiet me nog te binnen waar die stond. Het beest is uit het Mioceen van Delden beschreven (dat spreekt ook uit de naam).
groeten, Erik
- agaathunter
Antw: Antw: Antw: Vreemd geval uit mill
groeten, Erik[/quote]
Klopt Erik.
Om zoiets makkelijk te herkennen: het heeft de vorm van een mijter (kardinaalsmuts)
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak