Een dagje omgeving Barvaux

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
mihcaz
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times
Een dagje omgeving Barvaux

Bericht door mihcaz » 17 mei 2015, 16:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een dagje met mijn vrouw en zoon naar de omgeving Barvaux geweest. We waren er nog nooit geweest maar mijn vrouw had de vurige wens om ooit eens Spiriferen aan onze verzameling fossielen toe te voegen. We hadden geluk dat er hier en daar werd gebouwd waarbij grote stukken schaliegrond waren afgegraven. We konden daardoor met redelijk gemak wat leuke vondsten doen.

Zie hier een greep uit onze vondsten. Hoewel bij het merendeel van de Spiriferen de tere uiteinden van de schaal afgebroken zijn, is het toch wel leuk om ook eens de inwendige spiraal van sommige Spiriferen te kunnen zien (zie foto 2). Foto 3 vinden we wel een leuk 'combinatiestukje' waarbij we naast een Spirifer volgens mij ook een Xystostrophia kunnen zien.

Groetjes,

Micha

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Een dagje omgeving Barvaux

Bericht door Frederik » 18 mei 2015, 15:23

Spiriferen zijn iconische fossielen. Ik begrijp goed dat je vrouw ze eens zelf wilde vinden. Geen betere omgeving dan Barvaux om dat te doen.
Het ziet er naar uit dat jullie een fijne dag hebben gehad, met leuke vondsten, en in een mooie omgeving. Wat wil een mens nog meer?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie