grote kikkervis?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Antw: grote kikkervis?

Bericht door FossilDude » 18 mei 2015, 16:47

Hoi Paul,

Waar Wim (Tandenzoeker) op doelde met zijn commentaar is dat de Cystoidea uit het Ordovicium en Devoon stammen, terwijl er bij Vaches Noires afzettingen uit het Boven Jura en Krijt voorkomen.

De afzettingen waar je dit object in gevonden hebt zijn dus beduidend jonger dan het geologisch bereik waarin Cystoidea voorkomen. Er kan dan ook geen sprake zijn van iets dergelijks.

Er zijn geen duidelijke structuren of vormen in deze steen te herkennen die doen denken aan een specifiek fossiel. Als je hier iets van biologische oorsprong in zou willen zien zou je hooguit kunnen denken aan een sporenfossiel/graafgang of iets dergelijks.

Met vriendelijke groet,
Johan

[Bewerkt door FossilDude op 18-05-2015 om 15:56 NL]

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Carboon
Has thanked: 447 times
Been thanked: 530 times

Bericht door Carboon » 18 mei 2015, 16:59

Mogelijk is het de moeite waard om je vondst eens te vergelijken met zogenaamde "sand spike concretions". Zie bijvoorbeeld: https://www.google.nl/search?q=rock+wit ... concretion of http://allanmccollum.net/amcimages/sanborn.html

Heb echter geen idee of dergelijke structuren bekend zijn van jouw lokaliteit.

Succes verder met de identificatie!

Op zoek naar groen in het zwart.

Heinsi

Bericht door Heinsi » 22 mei 2015, 12:28

Hallo allemaal,

Met schaamrood op mijn kaken moet ik jullie mijn verontschuldigingen aanbieden.
Na een nachtje weken in water is er van het geheel niet veel meer over dan wat kleiafzetting en steentjes. Sorry dat ik jullie zo in verwarring heb gebracht.

Gr. Paul

scherven
Been thanked: 40 times

Bericht door scherven » 22 mei 2015, 12:52

Hoi Paul, het raadsel is dus opgelost (letterlijk en figuurlijk). Eerlijk van je dat je dit meedeelt. ik vond het ook al zo schilferig en vertouwde het niet om er op te reageren.
Groet,Ben

0000000000

Heinsi
Antw: Antw: grote kikkervis?

Bericht door Heinsi » 22 mei 2015, 15:56

scherven schreef:

Hoi Paul, het raadsel is dus opgelost (letterlijk en figuurlijk). Eerlijk van je dat je dit meedeelt. ik vond het ook al zo schilferig en vertouwde het niet om er op te reageren.
Groet,Ben
Ben ik ga liever even met de billen bloot dan dat mensen onnodig blijven zoeken en nadenken. Is voor mij in ieder geval een goede leerschool geweest.

Paul

Plaats reactie