Alligator tand?
Alligator tand?

Gevonden op het strand van Heist aan zee. Iemand een idee wat het is en hoe oud? Volgens mij alligator tand?
[Bewerkt door Vrancx op 28-05-2015 om 08:00 NL]
Antw: Alligator tand?
Hallo Tibo,
Ik kan er weinig van maken met deze foto's zou je een close-up kunnen maken?
Groeten,
Arno
Ik kan er weinig van maken met deze foto's zou je een close-up kunnen maken?
Groeten,
Arno
Hallo Tibo,
ik zie op de tand geen ribbels kenmerkend voor reptielen maar dat is ook onwaarschijnlijk aangezien deze sterk gerold is en volgens mij ook gespleten. kan dit? Ik zie dit namelijk op foto 2 van de nieuwe serie.
Groeten,
Arno
ik zie op de tand geen ribbels kenmerkend voor reptielen maar dat is ook onwaarschijnlijk aangezien deze sterk gerold is en volgens mij ook gespleten. kan dit? Ik zie dit namelijk op foto 2 van de nieuwe serie.
Groeten,
Arno
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: Alligator tand?
Idd,het tandje is sterk gerold maar niet gespleten.Indagator schreef:
Hallo Tibo,
Groeten,
Arno
Hebben jullie enig idee over de ouderdom?
Zoals gezegd, mist inderdaad de verticale streping wat typisch is voor een krokodillentand. Verder is het niet goed te zien op de foto's maar er lijkt een stukje wortel te zien te zijn? Wat mij doet denken dat het een halve haaientand is.
- Riemer
hallo,
De foto's zijn niet super duidelijk.
Maar ik meen er ook een dolfijnentand in te zien, vooral op de laatste foto zie je de kroon duidelijk, dus ik ben het eens met Pascal.
De foto's zijn niet super duidelijk.
Maar ik meen er ook een dolfijnentand in te zien, vooral op de laatste foto zie je de kroon duidelijk, dus ik ben het eens met Pascal.

tb
We zijn is gaan snuisteren op Google en op foto's afgaande denk ik ook dat het wss over een dolfijntand gaat. Het is eens een mooie verandering tussen de vele haaientanden door. Bedankt iedereen voor de reacties.
[Bewerkt door Vrancx op 30-05-2015 om 11:24 NL]
[Bewerkt door Vrancx op 30-05-2015 om 11:24 NL]