gewei fragment !
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
gewei fragment !

Hallo woensdag dit stuk gevonden , bij het zien van de gekartelde zij kant dacht ik eerst aan bot met vraat sporen ,of iets voor spier aanhechting !
Maar na het eens goed bekeken te hebben ,denk ik dat het een gewei fragment van of reuzen hert , of misschien wel van een rendier zou kunnen zijn !.
De structuur van de buitenkant en de cellen van de binnenkant komen goed over een met gewei,
De kartels en de sleuven die goed te zien zien er uit als of deze door schuurwerk tegen bomen ,rotsen of misschien een ander gewei veroorzaakt zijn ?!
Of zit ik er compleet naast.
afmetingen lengte 11 cm / breedte 5,0 cm / dikte 2,5 tot 2,3 cm
Gr
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Antw: gewei fragment !
Fragmenten zijn altijd moeilijk. Ik vind de structuur van de spongiosa te grof voor gewei en de kartelrand is een spieraanhechting. Deze vind je o.a. op de rand van een bekken, maar ik denk ook niet dat het fragment daar van komt. Helaas ik heb je wel tegengesproken, maar niet verder kunnen helpen.
Charlie
- Optimo
Hallo Charlie dank voor je reactie ,ik ben wel degelijk geholpen ,ik heb afgelopen week
een ander stuk gefotografeerd wat ik een week of wat terug vond .
Dat is een stuk dat sterk lijkt op de knobbel die net boven de gewricht kom zit , wat ook voor spier aanhechting zorgt. , daar is ook het zelfde soort spongiosa te zien,
(ik zal er later eens een topic voor maken )
Nu over dit fragment ,ik meen dat Niels ook al eens in een topic aan gaf dat hij ook een aantal van dit soort stukken in zijn verzameling heeft,en dit misschien nog iets meer kan vergelijken?
Ik wacht het af, en zoek zelf natuurlijk ook verder
Gr
Huug
een ander stuk gefotografeerd wat ik een week of wat terug vond .
Dat is een stuk dat sterk lijkt op de knobbel die net boven de gewricht kom zit , wat ook voor spier aanhechting zorgt. , daar is ook het zelfde soort spongiosa te zien,
(ik zal er later eens een topic voor maken )
Nu over dit fragment ,ik meen dat Niels ook al eens in een topic aan gaf dat hij ook een aantal van dit soort stukken in zijn verzameling heeft,en dit misschien nog iets meer kan vergelijken?
Ik wacht het af, en zoek zelf natuurlijk ook verder

Gr
Huug
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Antw: gewei fragment !
Oei. Dat ben ik dan vergeten... Als je die "glooing" (weet even geen beter woord) bedoelt, die heb ik vaker gezien op botten. Dat is iets natuurlijks. Mijn anatomische kennis is niet groot, maar ik kan mij voorstellen dat daar dan een pees liep of iets dergelijks.optimo schreef:
Stukken bekken hebben vaak ook dat soort glooiingen.
[Bewerkt door sjaak op 04-06-2015 om 08:13 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Optimo
Hey Niels ,het was in een topic waar je op reageerde,
maar ik kan.het ook mis hebben .
even goed ,dit is m'n eerste vondst met zo'n grove (aanhechting) kant
gr