Foraminifeer in een vissen coproliet.
Foraminifeer in een vissen coproliet.

Hallo, dit coprolietje van ik in Plioceen gruis(Spanje). Het is een kleine Textularia sp. ik hoop dat hij goed is te zien, links op de foto. Coproliet is ca. 1,5mm
Groet,Ben
0000000000
Antw: Foraminifeer in een vissen coproliet.
Mooie vondst!
Heb je meer forams in coprolieten gevonden?
Heb je meer forams in coprolieten gevonden?
halo Marijn, bedankt voor je reactie. Het komt wel is voor. Maar het meest vind ik botjes van dieren die op de zeebodem scharrelden. Het is natuurlijk wel ontzettend klein spul. Botresten komen vaak voor in de Lichtenberg afzetting.
Groet,Ben.
0000000000
Hallo Ben
Leuke vondst.
Heb jij toevallig ook coprolieten uit het Limburgs krijt?
Zo ja , zou je daar een foto van kunnen laten zien.
Ik heb namelijk heel wat microspul uit Limburg maar geen coprolieten en waarschijnlijk niet omdat ze er niet zijn maar omdat ik ze niet herken.
Groet, Rob
Leuke vondst.
Heb jij toevallig ook coprolieten uit het Limburgs krijt?
Zo ja , zou je daar een foto van kunnen laten zien.
Ik heb namelijk heel wat microspul uit Limburg maar geen coprolieten en waarschijnlijk niet omdat ze er niet zijn maar omdat ik ze niet herken.
Groet, Rob
I love nature from the past, present and future.

hallo Rob, hier wat foto,s van vis coprolieten ook krab en kreeft. Deze zijn moeilijk te onderscheiden. Foto,s 3-4-5-6 zijn van coprolieten uit de Laag van Lichtenberg-ENCI ook wel MA-laag genoemd. Enkele bevatten botrestjes te zien op de foto,s). Het zijn prachtig gekleurde dingetjes maar je moet er oog voor hebben. Foto 1 komt de Form.van Berchem dat is Mioceen deze coprolieten bevatten veel zand en zijn vermoedelijk van vissen.
Foto 2, komt van vondsten uit Lochem(boringen)uit de Formatie v. Oosterhout (Plioceen). De keutels worden eigenlijk in elke afzetting gevonden.
Succes met je speurtocht, groet,Ben.
0000000000
Dank je wel Ben, dat sla ik even op.
Groet, Rob
Groet, Rob
I love nature from the past, present and future.