Hoe Start ik het beste een grote collectie
Hoe Start ik het beste een grote collectie
hallo,
ik ben al 2 jaar bezig met verzamelen. ik heb een collectie van een 10-15 tal fossielen.
hoe kan ik verder uitbreide?
ik ben al 2 jaar bezig met verzamelen. ik heb een collectie van een 10-15 tal fossielen.
hoe kan ik verder uitbreide?
weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)
Antw: Hoe Start ik het beste een grote collectie
Door zelf te gaan zoeken! Dat levert de enigste collecties die interessant zijn. Zoek bovendien een vereniging dicht bij jou in de buurt, dan vind je sneller mensen waarmee je kan gaan zoeken en die kennen de vindplaatsen bij jou in de buurt het best.
En toen dan je vondsten op fossiel.net
mvg stijn
En toen dan je vondsten op fossiel.net
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
beste,
ik(14) en men buur (8jaar) hebben samen een club.
ik(14) en men buur (8jaar) hebben samen een club.
weet dat er nog maar 5 procent van
-
Een club starten is een geweldig idee, maar als je zoals mij, geen vrienden of buren en zelfs geen familie hebt die zich er in interesseert is het niet zo handig, ook ligt de dicht bij zijnde vereniging 20 dorpen verder op z'n minst dus dat is ook al niet bepaald in het gebied, dus de enige kansen voor mij zijn op vakantie gaan en hopen dat we dicht bij een goede locatie zijn, en de mooiste vondsten vind je onverwacht zoals mijn grootste haaientand, die heb ik gevonden in een recreatiedomein op 100+kilometer van Antwerpen en de kust.
Ook kun je ergens een grote blok gesteente kopen in een shop zoals ik ooit in een museum heb gekocht, het toont misschien maar 1 ammoniet maar als je ze wilt prepareren kun je er meerderen vinden, ik had een blok van ong. 20 cm op 30 en er stond bij: één ammoniet maar ik heb er 5 ontdekt, ze hadden zelf niet op de onderkant gekeken.
Maar er is maar 1 manier om ze te vinden en dat is zoeken aan de locaties zelf.
mvg
Jasper
Ook kun je ergens een grote blok gesteente kopen in een shop zoals ik ooit in een museum heb gekocht, het toont misschien maar 1 ammoniet maar als je ze wilt prepareren kun je er meerderen vinden, ik had een blok van ong. 20 cm op 30 en er stond bij: één ammoniet maar ik heb er 5 ontdekt, ze hadden zelf niet op de onderkant gekeken.
Maar er is maar 1 manier om ze te vinden en dat is zoeken aan de locaties zelf.
mvg
Jasper
Jasper Mutsaerts
Good Luck and Keep Digging
Good Luck and Keep Digging