informatie n vindplaatsen kust zuidengeland

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
informatie n vindplaatsen kust zuidengeland

Bericht door Optimo » 21 jun 2015, 23:58

Hallo wij zijn van plan om in de vakantie eens een keer niet hier maar , aan de overkant , ((kust zuid Engeland )ook eens wat fossielen te zoeken en te verzamelen ik denk dan aan o.a jurasic coast ,maar het zal daar wel erg druk zijn , we willen zo ongeveer tot Plymouth gaan ,en later op de terug weg misschien nog richting oostkust ( Suffolk ) en omgeving , om mogelijk van af die kant ook naar o.a
M/M resten en andere diersoorten te speuren ,is weer eens wat anders om het van de andere kant te bekijken :-)!!!
Ik weet dat er verschillende reis verslagen op fossiel net staan ,tips voor mogelijke vind plaatsen en als het even kan ook nog een mooie omgeving ,we zijn tenslotte ook hier voor de vakantie ,qua periode weet ik absoluut nog niet,maar het zou prettig zijn om mezelf via eerdere,door andere gemaakte struin tochten wat in te lezen
bij voorbaat dank

Gr

Huug

Jorn
Antw: informatie n vindplaatsen kust zuidengeland

Bericht door Jorn » 23 jun 2015, 12:53

Hallo Huug,
Afgelopen jaar zijn wij naar zuid Engeland geweest. Ik heb daar aardig wat leuke vondsten kunnen doen aan de Jurasic Coast. De eerste kampeerplek was vlakbij Dover aan de kust bij Folkestone. Een hele leuke camping vlakbij de vindplaats van allerlei ammonieten ed uit de klei. Hier is het vooral aan te bevelen om met laag water tussen de stenen te zoeken en elke steen even om te draaien. Heel leuk gevonden daar. De exacte locatie is algemeen bekend en staat ook hier op fossielnet goed beschreven.
Charmouth is ook heel leuk om te zoeken maar inderdaad druk bezocht. Jezelf goed inlezen over de verschillende lagen die te zien zijn in de kust strook is wel aan te bevelen. De Black Ven laag geeft kans op ammonieten en vele andere fossielen. Ook hier, als je richting Lyme Regis loopt, kom je de grijze klei lagen tegen met kans op mooie pyriet ammonieten. Ook hier goed zoeken tussen de rotsblokken met Eb, waar duidelijk pyriet afzettingen tussen liggen. Hier kun je mooi geconserveerde kleine 'gouden' ammonieten vinden.
Een goede hamer, bril, handschoenen en een stevige tas zijn wel een pre.
Tot zover even. Ga je camperen? Dan is het prijstechnisch gezien handig om evt lid te worden van bijvoorbeeld de caravan club voor fikse korting.

Grtz
Jorn

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 24 jun 2015, 20:22

Folkestone is inderdaad echt een aanrader. Ook omdat het zo vlakbij de kanaaltunnel / veerhaven ligt. Je komt er praktisch langs, dus ik zou er zeker even heen gaan. Met 2 uurtjes zoeken (nou ja, lijkt meer op rapen) heb je een goede tas vol. Fijne vakantie!

Groeten,
Koen

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Optimo » 25 jun 2015, 12:18

Beide dank voor de info ,hier kan ik wat mee.
en inlezen zal ik zeker doen .
gr

Huug

Plaats reactie