Plant of niet?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Triceratop14jasper
Plant of niet?

Bericht door Triceratop14jasper » 05 jul 2015, 09:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik ergens in de Ardennen gevonden, maar ik weet niet wat het is, de vlekken doen me denken aan planten, ook heb ik ingezoomd iets gevonden dat op een blad leek.

Mvg Jasper

Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

Carboon
Has thanked: 447 times
Been thanked: 529 times
Antw: Plant of niet?

Bericht door Carboon » 05 jul 2015, 11:52

Hoi Jasper,

Soms komen plantfossielen uit het Devoon voor, "ergens in de Ardennen". Het kan echter knap lastig zijn om deze goed te herkennen, zeker als het kleine fragmenten betreft. Soms blijkt het mineralisatie te zijn en op basis van foto's is het al helemaal moeilijk om dat onderscheid te maken. Daarom zou ik, als ik jou was, eerst eens op zoek gaan naar meer informatie over de vindplaats. Is er literatuur beschikbaar over die specifieke locatie? Wat was het afzettingsmilieu? Zijn er eerder plantfossielen gevonden daar? Dat soort vragen.

Succes,

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

Triceratop14jasper
Antw: Plant of niet?

Bericht door Triceratop14jasper » 05 jul 2015, 12:05

De plaats was een klein wegje aan gelegd om naar een bos te gaan, in de bermen zat leisteen onder het mos verscholen, het was in een vallei nabij het dorpje Daverdisse het maar het was gewoon een klein padje en ik kijk altijd naar de grond sinds ik een fossielen verzamelaar ben ;-)

Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

Plaats reactie