Laat je mooiste vondsten uit het Limburgs krijt zien (revisited)
- Martijnfossielenjager
Antw: Laat je mooiste vondsten uit het Limburgs krijt zien (revisited)
Wat een prachtige vondsten allemaal! YLfossils, een flinke verzameling prachtstukken alvast! Ik blijf ervan genieten...
Martijn

Hallo allemaal,
bij deze enkele mosa tanden waarvan ik geen toevallig geen enkele op naam hem.
Foto 1 't Rooth, 2014
Foto 2 'ENCI, 2015
Foto 3 ENCI, 2015
Foto 4 't Rooth, 2015
Foto 5 'ENCI, 2013
Foto 6 't Rooth, 2013
Groeten,
Arno
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ik vind het allemaal prachtig om te zien 
GR Pascal

GR Pascal
strandjutters

Wat een prachtige plaatjes tot zover.
Ik heb er 4 uitgezocht van de laatste tijd, foto 1 deel van de oogst op matrix najaar 2014, inclusief enkele egeltjes, foto 2 de cretalamna van de laatste keer, foto 3 en 4 de squalicorax (en op 4 cretalamna) van begin mei 2015.
Groeten,
Dirk

Hallo, even wat plaatjes van de Lichtenberg formatie ENCI, dit spul heb ik op haaientanden uitgezocht voor Dirk. De tandjes zijn retour gegaan. Het is meest tussen de 1 en 2,5 mm groot. De namen moeten jullie er zelf maar bij denken daar heb ik geen verstand van. het leek me aardig om ook iets te laten zien.
Groet, Ben.
0000000000
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Sjiek allemaal. Heel mooie vondsten!!
Hier ook nog een bijdrage van mij, deze keer een paar egeltjes en een
ammonietje:
1. Oolopygus, in vuursteen bewaard, uit de Lanaye member, ENCI
2. Oolopygus-kerkhof, ook ENCI, ook Lanaye member
3. Cardiaster-kerkhof uit 'T Rooth, niet zeker uit welke laag, vermoedelijk kalksteen van Schiepersberg, net onder de Romontbos horizont.
4. Hoploscaphites felderi, 'T Rooth, Horizont van Laumont
Groeten,
Oliver

Graag zie ik nog veel meer vondsten, alvast bedankt voor de uitleg voor het prepareren vn die otostoma retzii, hopelijk lukt het me. Deze foto lijkt niet echt bijzonder, omdat het "maar" over oolopygus'jes lijkt te gaan. Echter, ik wil er wat mee duiden. Het is zó ontzettend belangrijk in de vuursteen om je ogen open te houden (opletten voor de afslagscherven)!
Ik ben dit jaar sinds begin april tot en met 4 juli 25 maal (!) in verschillende groeves aan het zoeken geweest. Deze foto omhelst 358 oolopygus. Een zestigtal staan niet op de foto omdat ik ze apart bewaar, ze hebben namelijk nog deels hun originele schaal/deels vuursteenkern, en dat zijn best holle breekbare dingetjes.

Het merendeel al dan niet gewoon oolopygus pyriformis te noemen. De 10 ex op de voorgrond zijn Oolopygus Sp. (Vroeger O. Convecus), gekenmerkt door een lager gelegen anus, en boven een hoger gelegen voorste deel. De eenzame O. Pyriformis vooraan is de enige waarop guirlandes van putjes te zien zijn, waarmee het inwendige spijsverteringskanaal aan de anus verbonden was. Zoals je ziet, 358-op-10-op-1. Er valt nog veel te leren, zeker wel. Zolang je maar goed aandachtig bent, is ons krijt-aanbod héél interessant te noemen.

De guirlandes-putjes die links achter op de zee-egel hun kenmerk hebben nagelaten. Moeilijk te zien op de foto, tussen mijn wijsvinger & duim. In het echt, geholpen door de zonlicht is het allemaal best wel duidelijker. Én het motiveert, om niet zomaar die gewone O. Pyriformis te laten liggen in de groeve. Letterlijk ELK fossiel KAN interessant zijn!
[Bewerkt door ylfossils op 08-07-2015 om 17:49 NL]
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times

PRACHTIGE vondsten allemaal! Heel mooi.
Hier nog wat vondsten van mij:
1 Een paar tandjes ENCI, horizont van lichtenberg
2 Stuk wervel (staart) van een mosa, horizont van lichtenberg of iets erboven
3 Neithea, ENCI
4 Egeltjes, o.a catopygus, rest zou ik zo niet weten, horizont van lichtenberg, ENCI
5 Diplodetus sp, vuursteeneluvium Hacourt
6 Vuursteen egels, o.a diplodetus, gauthieria en oolopygus
Gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Super Lars!
Alleen is de Neithea geen Neithea, maar volgens mij een Spondylus-soort (niet zeker)?!
Groet, Oliver
Alleen is de Neithea geen Neithea, maar volgens mij een Spondylus-soort (niet zeker)?!
Groet, Oliver