Lijken wel eitjes
Lijken wel eitjes

Het lijken wel eitjes maar ja, wij bedenken van alles.
Het gaatje waar het inzit is 1 cm hoog dus het is allemaal erg klein.
We willen het verder niet open breken omdat de steen best wel stevig is.
Waarschijnlijk zou alles stuk gaan.
Bevonden in de groeven 't Rooth - Zuid Limburg
Hopelijk hebben jullie een idee wat het zou moeten zijn.
MvG, Dirk Pompert
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Lijken wel eitjes
Beste Dirk,
het is helaas te onduidelijk om de vondst 100% te determineren. Mijn eerste gedachte was, dat het om het sporenfossiel Entobia isp. gaat. Maar het zou ook een negatiefafdruk van een koraal kunnen zijn. Hier een voorbeeld voor Entobia: http://palaeo-electronica.org/1999_2/coverart.htm
Als je een elektrische beitel hebt of een Dremel Engraver zou je de opening kunnen vergroten. Misschien kun je het zelfs met een prepareernaald open breken.
Beste Groeten, Oliver
het is helaas te onduidelijk om de vondst 100% te determineren. Mijn eerste gedachte was, dat het om het sporenfossiel Entobia isp. gaat. Maar het zou ook een negatiefafdruk van een koraal kunnen zijn. Hier een voorbeeld voor Entobia: http://palaeo-electronica.org/1999_2/coverart.htm
Als je een elektrische beitel hebt of een Dremel Engraver zou je de opening kunnen vergroten. Misschien kun je het zelfs met een prepareernaald open breken.
Beste Groeten, Oliver
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga voor je eerste gedachte namelijk Entobia isp. Op Google lijkt het daar wel erg op. Bedankt voor je deskundigheid, Oliver. Ik ga er mooi naamplaatje aanhangen.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times

Ik zou de wand verder opbreken. Ik ben helemaal niet zeker.
Entobia was maar EEN mogelijkheid.
Hier een voorbeeld uit de Kalksteen van Meerssen (ENCI).
Groet,
Oliver