Deel van een krabbepoot?
Deel van een krabbepoot?
We hebben er nog één en deze is ook gevonden in de groeve 't Rooth - Zuid Limburg.
Gezien de gekartelde rand denken wij aan een deel van een krabbepoot (schaar).
Graag jullie deskundige kijk hierop.
Alvast bedankt voor de acties op de vorige berichten.
MvG, Dirk Pompert
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Deel van een krabbepoot?
Hoi Dirk,
Het is het handigste als je een schaal (maataanduiding) geeft bij de foto's die je post op het forum.
Wat betreft dit fossiel, als ik de schaal goed inschat lijkt mij dat het plaatje iets te dik is voor een stuk van een krabbenpoot/schaar. De krabbenresten uit 't Rooth zijn heel dun en vaak wittig.
Daarom vermoed ik ook dat het om een stuk van een zee-egel gaat. Die hebben een dikkere schaal, met rijen met poriën.
MVG,
Johan
Het is het handigste als je een schaal (maataanduiding) geeft bij de foto's die je post op het forum.
Wat betreft dit fossiel, als ik de schaal goed inschat lijkt mij dat het plaatje iets te dik is voor een stuk van een krabbenpoot/schaar. De krabbenresten uit 't Rooth zijn heel dun en vaak wittig.
Daarom vermoed ik ook dat het om een stuk van een zee-egel gaat. Die hebben een dikkere schaal, met rijen met poriën.
MVG,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Inderdaad een stuk zeeegel,
ik denk van Hemipneustes striatoradiatus vanwegens de grote anus, de dikte van de schaal en de vorm van de ambucrale velden .
Groeten, Oliver
ik denk van Hemipneustes striatoradiatus vanwegens de grote anus, de dikte van de schaal en de vorm van de ambucrale velden .
Groeten, Oliver
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Inderdaad een stuk zeeegel,
Groeten, Oliver
Groeten, Oliver
Iedereen bedankt voor zijn antwoord. We zijn weer een hoop wijzer geworden. Ik kan er nu een naamplaatje aanhangen.
MvG, Dirk Pompert
MvG, Dirk Pompert