KOP VAN IETS ?
KOP VAN IETS ?

kan mij iemand helpen met het dit steenachig object , het heeft veel weg van een slang- of schildpadkop ;alvast bedankt , grt
jpm
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Antw: KOP VAN IETS ?
Heeft veel weg van een kwarts- of chalcedoongeode met kristallen.
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)

nog even meegeven het object is 10 cm lang 7cm hoog 5cm breed oorsprong onbekend gevonden in een doos met andere fossielen en mineralen,kleur varieert groen /grijs/ wit /oker binnenin kristallen ik heb hier detailfoto vooraanzicht grt
jpm
- Caveman
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 324 times
- Contacteer:
Pseudofossiel, geen kop / schedel!
Deze knollen worden veel aan de kanaal kust (F) gevonden.
Deze knollen worden veel aan de kanaal kust (F) gevonden.
To share or not to share, that's the question!
Een schedel zit of heeft gezeten in het hoofd van een individu en een knol is (samengesteld) gesteente?
Iets wetenschappelijker, wat de knol betreft dan; dit is wat ik er over las:
"Veelal bevat krijtgesteente vuursteenvoorkomens; accumulaties van silica in knollen, lagen of andere vormen. Het precieze mechanisme waardoor deze silicaconcentraties gevormd zijn in een nagenoeg silicavrij gesteente is niet helemaal duidelijk. Verschillende theorieën doen de ronde, van het opvullen van graafgangen tot een verandering van de waterspiegel in het nog niet geheel gelithificeerde sediment."
Met dank aan wiki
[Bewerkt door Germa op 17-07-2015 om 20:49 NL]
Iets wetenschappelijker, wat de knol betreft dan; dit is wat ik er over las:
"Veelal bevat krijtgesteente vuursteenvoorkomens; accumulaties van silica in knollen, lagen of andere vormen. Het precieze mechanisme waardoor deze silicaconcentraties gevormd zijn in een nagenoeg silicavrij gesteente is niet helemaal duidelijk. Verschillende theorieën doen de ronde, van het opvullen van graafgangen tot een verandering van de waterspiegel in het nog niet geheel gelithificeerde sediment."
Met dank aan wiki
[Bewerkt door Germa op 17-07-2015 om 20:49 NL]