Is het het nog waard om fossielen te zoeken in duitsland!!
Is het het nog waard om fossielen te zoeken in duitsland!!
Hoi jongens, ik heb een tijdje terug mijn road tripje door zuid en oost duitsland gepland voor fossielen en mineralen te zoeken, maar ik begin steeds meer te lezen dat al die groeves dicht zijn "effe los van de groeves waar je schelpjes en plantjes kan vinden"
Ik ben helemaal weg van fossielen zoals trilobites, arthropods, haaien tanden, ammonieten, vissen en dat soort dergelijke fossielen maar overal waar je ze kon vinden lijkt wel gesloten..
Kan iemand mij hier helderheid in brengen??
Alvast bedankt!
Jiri dubislav
[Bewerkt door jiri op 27-07-2015 om 09:43 NL]
Ik ben helemaal weg van fossielen zoals trilobites, arthropods, haaien tanden, ammonieten, vissen en dat soort dergelijke fossielen maar overal waar je ze kon vinden lijkt wel gesloten..
Kan iemand mij hier helderheid in brengen??
Alvast bedankt!
Jiri dubislav
[Bewerkt door jiri op 27-07-2015 om 09:43 NL]
Noob zoekt steen ;-)
Antw: Is het het nog waard om fossielen te zoeken in duitsland!!
Er zijn in Duitsland nog meer dan genoeg groeven waar je fossielen kan zoeken. De makkelijkst toegankelijke zijn die die speciaal voor het zoeken naar fossielen opgehouden worden, zoals in de streek rond Solnhofen en Holzmaden. Het entree geld is steeds slechts enkele euro's. En je hebt fantastische musea in de directe nabijheid (sommige zelfs gelinked aan de groeve)
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Antw: Is het het nog waard om fossielen te zoeken in duitsland!!
ok, klinkt goed! egt bedankt, ik was mij al een beetje zorgen aan het maken
Noob zoekt steen ;-)