Devoontrilobiet uit Marokko, niet perfect, maar ook geen complete mislukking.
Devoontrilobiet uit Marokko, niet perfect, maar ook geen complete mislukking.
Zoals eerder besproken komt hier mijn eerste "kreupele " Devoontrilobiet ( Wenndorfia sp./ Parahomalonotus sp. ) uit het Emsiaan van Bou Lachrhal in het Zuid-Oosten van Marokko.
Zoals je kan zien op de eerste foto ( het tegenstuk ) was er een nagenoeg complete bedekking van de trilobiet met gipskristallen, die bij het splijten van de steen loskwamen. Maar ook aanzienlijke delen van de dunne schaal kwamen mee. En sommige van die schaaldelen waren zelfs verdwenen.
Daarom besloot ik om de rest van de matrix rond de trilobiet weg te prepareren, maar geen poging te ondernemen om schaaldelen over te enten vanaf het tegenstuk.
Ik slaagde er immers niet in om de gipskristallen fatsoenlijk te verwijderen en dus succesvol te enten.
De preparatie was niet overal even gemakkelijk omwille van de zeer kleverige matrix en de fragiele, dunne schaal.
Het eindresultaat is dus een gedeeltelijk "ontvelde" trilobiet, maar omwille van de speciale lichaamsbouw, toch nog de moeite waard.
Het beestje meet 5.6 cm.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Devoontrilobiet uit Marokko, niet perfect, maar ook geen complete mislukking.
Een complete mislukking zou ik dit ook niet noemen, nee 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Devoontrilobiet uit Marokko, niet perfect, maar ook geen complete mislukking.
Ik vind het ook wel geslaagd.
GR Pascal
GR Pascal
strandjutters
Het lag niet aan de skills, Luc. Schuld zit in de steen 
Maar wat een grappig mormel lijkt het toch? Tussen crinoide en vleesmade :p

Maar wat een grappig mormel lijkt het toch? Tussen crinoide en vleesmade :p

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Wat kunnen die trilo's er toch weer raar uit zien soms. Jammer dat de steen niet wilde mee werken, maar toch een mooi resultaat!
- Riemer
Ik vind 'm ronduit prachtig Luc.
En dit model heb ik nog niet eerder gezien.
Dirk
En dit model heb ik nog niet eerder gezien.
Dirk
Bedankt voor de reacties.
Deze trilobiet valt inderdaad op door zijn lichaamsbouw.
Normaal verwacht je bij een trilobiet de typische, drielobbige structuur ( een centraal gedeelte met aan weerszijden de pleurale lobben ), maar hier is dat duidelijk niet aanwezig.
Een buitenbeentje dus.
Lugo
Deze trilobiet valt inderdaad op door zijn lichaamsbouw.
Normaal verwacht je bij een trilobiet de typische, drielobbige structuur ( een centraal gedeelte met aan weerszijden de pleurale lobben ), maar hier is dat duidelijk niet aanwezig.
Een buitenbeentje dus.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Ziet er beter uit dan de mijne...
Die mist een wang en de andere lijkt wel deels opgelost.
Die mist een wang en de andere lijkt wel deels opgelost.
oeps...
- Yasmin1995
Mooi man! En wat een apart beestje, nog nooit zo eentje gezien. Top hoor!
Life finds a way
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Ik vind het een fraai exemplaar. Mooi uitgeprepareerd, mijn complimenten!
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)