vreemd stukje !!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: vreemd stukje !!
Hallo Huug,ik denk iets van een Zandspons,er is daar nog onderzoek over.
GR
GR
strandjutters
- strandjutters
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
oke dank voor zover ,ik zou graag, op een later tijdstip ,(wanneer het onderzoek
de nodige uitkomsten heeft)
op de hoogte gehouden willen worden.
nogmaals dank
gr
Huug
de nodige uitkomsten heeft)
op de hoogte gehouden willen worden.
nogmaals dank
gr
Huug
Dag Huug,
Men heeft in eerdere topic al zoiets besproken en het zou gaan om de Dactylopora cylindracea een fossiele alg uit het Eoceen.
Dergelijke stukken heb ik ook al gevonden langs de Belgische kust waar ik woon.
Groeten,
Fabrice
Link van de topic:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=16489
[Bewerkt door Fabrice op 01-08-2015 om 21:00 NL]
Men heeft in eerdere topic al zoiets besproken en het zou gaan om de Dactylopora cylindracea een fossiele alg uit het Eoceen.
Dergelijke stukken heb ik ook al gevonden langs de Belgische kust waar ik woon.
Groeten,
Fabrice
Link van de topic:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=16489
- strandjutters
Hallo,Algen hebben eigenlijk geen vaste structuur,het zijn een soort planten.
Fossiel kun je ze eigenlijk niet aantreffen ,maar in combinatie van .Een spons kan dus soms samenwerken met een alg en dan misschien fossiel worden,dit is wat men nu onderzoekt hoe dit komt,ik heb er veel verzameld voor Mark Walvis.Onderzoek gebeurd in Middelburg denk ik.
GR
Fossiel kun je ze eigenlijk niet aantreffen ,maar in combinatie van .Een spons kan dus soms samenwerken met een alg en dan misschien fossiel worden,dit is wat men nu onderzoekt hoe dit komt,ik heb er veel verzameld voor Mark Walvis.Onderzoek gebeurd in Middelburg denk ik.
GR
strandjutters
Leuk,
Strandjutters, dat van die structuur, er zijn wel wat algen met structuren, even moeten googlen, maar Kelp bvb zijn ook algen, heeft iets met de voortplanting te maken, maar dan moet ik weer googlen.
Benieuwd naar het onderzoek, leken me eerst krabbekeutels.
PS Hoe dan ook die onderwaterplanten best leuk om even na te googlen, denk aan bestuiven onderwater etc, Rhysomes, wortels, verklaart ook waarom er zoveel algen zijn. Was ik een tijdje geleden net wat aan begonnen, dus maar een korte noot, pff;)
Duys
[Bewerkt door Duys op 01-08-2015 om 22:08 NL]
Strandjutters, dat van die structuur, er zijn wel wat algen met structuren, even moeten googlen, maar Kelp bvb zijn ook algen, heeft iets met de voortplanting te maken, maar dan moet ik weer googlen.
Benieuwd naar het onderzoek, leken me eerst krabbekeutels.
PS Hoe dan ook die onderwaterplanten best leuk om even na te googlen, denk aan bestuiven onderwater etc, Rhysomes, wortels, verklaart ook waarom er zoveel algen zijn. Was ik een tijdje geleden net wat aan begonnen, dus maar een korte noot, pff;)
Duys
[Bewerkt door Duys op 01-08-2015 om 22:08 NL]
- strandjutters
Hallo Duys,ja natuurlijk heb je Algen met een structuur,maar das geen structuur die fossiliseert. Je kunt wel fossiele algen vinden in de vorm van afdrukken,maar niet de alg zelf.
GR
GR
strandjutters