Plantenfossiel!

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Martijnfossielenjager
Plantenfossiel!

Bericht door Martijnfossielenjager » 01 aug 2015, 16:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze mooie plant heb ik gekocht, dus de vindplaats is mij onbekend. Hopelijk te determineren.

Alvast bedankt,

Martijn

Carboon
Has thanked: 447 times
Been thanked: 529 times
Antw: Plantenfossiel!

Bericht door Carboon » 03 aug 2015, 17:42

Je hebt duidelijk je best gedaan om goede foto's te maken, waarop de nervatuur redelijk te zien is. Juist daarom vind ik het vervelend om te moeten zeggen dat ik het eigenlijk niet goed weet bij dit stuk. De bladvorm en nervatuur doen me Pecopteris-achtig aan, maar ik zou me niet aan een soort durven wagen. In Centraal/Zuid Frankrijk heb je veel Carboonafzettingen die jonger zijn (Stefaniaan) dan wat ik gewend ben (Westfaliaan), wat het alleen maar lastiger maakt (hoewel het stuk ook uit het Saargebied zou kunnen komen - of zelfs van buiten Frankrijk). Je zou Hans Steur eens kunnen aanschrijven ( http://steurh.home.xs4all.nl/ ). Hij heeft veel in Zuid-Frankrijk gezocht en hierover geschreven.

Trouwens, volgende keer zou ik in het museum vragen om vindplaatsgegevens; het lijkt me toch dat ze zoiets kunnen verschaffen - juist daar!

Succes verder met de determinatie,

Tim

Op zoek naar groen in het zwart.

Martijnfossielenjager
Antw: Plantenfossiel!

Bericht door Martijnfossielenjager » 05 aug 2015, 15:48

Hoi Tim, in ieder geval bedankt. Ik heb om de vindplaats gevraagd, maar het antwoord was dat het los was meegenomen in een grote lading van verschillende plaatsen. Ik ga ermee aan de slag.

P.S. Het maakt niet uit dat het niet lukte, hoor, ik had het al verwacht.

Martijn

Plaats reactie