Wie weet wat er op deze steen uit de Eifel zit?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
ramonstalenhoef
Contacteer:
Wie weet wat er op deze steen uit de Eifel zit?

Bericht door ramonstalenhoef » 12 aug 2015, 22:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo, deze steen heb ik gevonden in de Eifel op een Geo plek in Gerolstein waar stenen zijn gestort ter lering en onderzoek. Deze stenen, dus ook deze komt uit de Eifel, maar de precieze plek is dus onduidelijk. Ik herken in de steen een figuurtje van iets dat lijkt op een fossiele. (althans de afdruk ervan) Sorry dat de maataanduiding ontbreekt maar het is ongeveer twee centimeter groot op een steen van 15 centimeter. Weet iemand wat dit voorstelt en of 't überhaupt iets bijzonders is?

Hartelijk dank.

[Bewerkt door ramonstalenhoef op 12-08-2015 om 21:14 NL]

Storm
Been thanked: 5 times
Antw: Wie weet wat er op deze steen uit de Eifel zit?

Bericht door Storm » 13 aug 2015, 08:53

Als je op de 2e foto, links onder bedoelt dan zie ik een sterk verweerde Brachiopode en zo te zien een Sperifeer.

Cora

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times

Bericht door hubertus68 » 13 aug 2015, 11:09

Op de fotos is niet veel te herkennen. Misschien maak je een close-up van de plek waar je het fossiel ziet.

@Cora: Een Spirifer? Waar zie je die? Ik zie iets dat een deel van een afdruk van iets zou kunnen zijn, maar heeel vaag. In ieder geval kun je op basis van de fotos en de bewaartoestand van de fossiele resten geen determinatie op orde-niveau maken.
Denk ik tenmindste...

Groeten, Oliver

ramonstalenhoef
Contacteer:

Bericht door ramonstalenhoef » 14 aug 2015, 21:15

Klopt, op de eerste foto rechtsboven en op tweede foto links onder. Het lijkt een beetje op een smal lijfje met sprietjes op het uiteinde. Maar inderdaad heel sterk verweerd..

Plaats reactie