Thurso - vissen uit het Devoon
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Thurso - vissen uit het Devoon
Nee. Dat wilde ik wel, maar dat zou dan minstens een halve dag hebben gekost en kon ik de rest van de familie niet aandoen. Die geven daar niet om. Daarbij las ik dat de groeve nogal overcollected was. Heb mij dus tot Thurso beach (oost) beperkt. Misschien bij een volgend bezoek.wilson mcphee schreef:
Hi Sjaak,
Ben je nog in Achanarras groeve geweest?
groet
Groet,
Niels
Niels
-
Antw: Thurso - vissen uit het Devoon
Als de familie niet meewerkt wordt het een stuk lastiger. Mooie vondsten worden inderdaad schaarser. Meestal vindt men fragmenten van de grotere elementen van de fauna. Maar wie stevig de brokken blijft doormeppen vindt echt wel een intact beest al is ie meestal klein.
Mesacanthus, Palaeospondylus en vooral de moeilijk herkenbare Achanarella kom je tegen.
Ik was er verleden jaar voor maar één dag en buiten de bovengenoemde fossielen lag er ook een longvis (Dipterus) te wachten. Maar ja, niet te vergelijken met al dat moois wat zo'n 30 jaar geleden nog te vinden was.
groet
Mesacanthus, Palaeospondylus en vooral de moeilijk herkenbare Achanarella kom je tegen.
Ik was er verleden jaar voor maar één dag en buiten de bovengenoemde fossielen lag er ook een longvis (Dipterus) te wachten. Maar ja, niet te vergelijken met al dat moois wat zo'n 30 jaar geleden nog te vinden was.
groet
Wilson
Antw: Thurso - vissen uit het Devoon
Buiten het feit dat Schotland als geheel een geologisch Mekka is, is het relatief eenvoudig kunnen vinden van goede fossielen uit allerlei tijdperken daar op zichzelf al een reden om er eens naartoe te gaan.
Thurso zelf is misschien niet de meest sfeervolle plaats, maar dat doet niets af aan het feit dat de visfossielen die er gevonden kunnen worden met enige regelmaat meer dan enkel fragmentarisch zijn
.
Thurso zelf is misschien niet de meest sfeervolle plaats, maar dat doet niets af aan het feit dat de visfossielen die er gevonden kunnen worden met enige regelmaat meer dan enkel fragmentarisch zijn