kiesje gevonden aan het cadzandbad, bij nieuwvliet
-
- Been thanked: 45 times
Antw: kiesje gevonden aan het cadzandbad, bij nieuwvliet
Niels, ik denk dat je er wijl van kan uitgaan dat hij van een mens of grote aap is. Dit is geen melkkies. Vrijwel zeker van een mens / dier dat nog een een groot deel van het melkgebit gebruikte (tenzij het de verstandskies is).
Niels ik neem aan dat jij er achteraan gaat.
Niels ik neem aan dat jij er achteraan gaat.
Charlie
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik heb de foto's vergroot en bijgelicht in Picasa maar het blijft onscherp. Het heeft inderdaad veel weg van een onvolgroeide mensenkies. De grootte van ca 1 cm past ook bij mens.
Gelet op de vindplaats is het de moeite waard deze vondst te melden bij mensen die er meer verstand van hebben. Bijvoorbeeld om te kijken of het moderne mens is of een oudere menssoort. De vraag is of dat aan de hand van zo'n geïsoleerd vondst valt te zeggen.
Ik kan je wel in contact brengen, maar daar zijn wel betere foto's voor nodig. Kan je dat regelen? Mail anders even.
Gelet op de vindplaats is het de moeite waard deze vondst te melden bij mensen die er meer verstand van hebben. Bijvoorbeeld om te kijken of het moderne mens is of een oudere menssoort. De vraag is of dat aan de hand van zo'n geïsoleerd vondst valt te zeggen.
Ik kan je wel in contact brengen, maar daar zijn wel betere foto's voor nodig. Kan je dat regelen? Mail anders even.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Ik ken een paar opgravingen, waar één neanderthaler kies is gevonden en die daardoor nog jaren subsidie hebben gehad. Dus hij moet te determineren zijn.
Charlie
- sjaak
- Contacteer:
Het blijkt inderdaad dat de morfologie van de kiezen sterk verschilt: http://www.eva.mpg.de/evolution/pdf/Bailey_2002.pdf . Het is de moeite van verder onderzoek waard.
Groet,
Niels
Niels
Heel erg bedankt voor de informatie, ik maar morgen goede foto's met een Cannon.
- sjaak
- Contacteer:
Antw: Antw: kiesje gevonden aan het cadzandbad, bij nieuwvliet
Ik ben benieuwd!Len schreef:
Heel erg bedankt voor de informatie, ik maar morgen goede foto's met een Cannon.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Zeer leuke vondst voor Cadzand.
Melk-kies van Tapir ,zou waarschijnlijk ook nog kunnen
GR.
GR.
strandjutters
- sjaak
- Contacteer:
Antw: Antw: kiesje gevonden aan het cadzandbad, bij nieuwvliet
Die. had ik het ook nog in mijn achterhoofd vooral vanwege de vierde foto van boven. Hopelijk brengen de foto's duidelijkheid.strandjutters schreef:
Zeer leuke vondst voor Cadzand.
GR.
Groet,
Niels
Niels