Mammuthus Primigenius of Meridionalis?
Mammuthus Primigenius of Meridionalis?
Hallo allemaal,
Bij inspectie van de kies viel mij op dat hij veel diepere groeven heeft dan de andere mammoetkiezen die ik heb. Zou het kunnen dat dit een ander soort mammoet is, zoals de meridionalis, of is het wel een primigenius? Ik heb rond gezocht op internet, maar kom geen goede sites tegen waar ik kan vergelijken of de precieze kenmerken kan vinden.
Dank voor de hulp,
Jelte
Antw: Mammuthus Primigenius of Meridionalis?
Beste Jelte,
via de site van Naturalis kan je >kennis>zelf determineren> kiezen determineren>langwerpige ribbels, komen bij "kiezen van andere slurfdragers".
via de site van Naturalis kan je >kennis>zelf determineren> kiezen determineren>langwerpige ribbels, komen bij "kiezen van andere slurfdragers".
Bart
Dag Bart,
Dank voor je reactie. De site van naturalis bevestigt mijn vermoeden dat dit toch om een Mammuthus Meridionalis gaat. Ik ben benieuwd of er iemand op het forum is die dit met wat meer zekerheid kan zeggen?
Ik ga de site van naturalis in ieder geval vaker bekijken. Beetje bij beetje leer ik het wel
.
Dankje en groet,
Jelte
Dank voor je reactie. De site van naturalis bevestigt mijn vermoeden dat dit toch om een Mammuthus Meridionalis gaat. Ik ben benieuwd of er iemand op het forum is die dit met wat meer zekerheid kan zeggen?
Ik ga de site van naturalis in ieder geval vaker bekijken. Beetje bij beetje leer ik het wel

Dankje en groet,
Jelte
Bij nadere inspectie ben ik door de vorm van de kies en de afstand van de lamellen toch weer gaan twijfelen.
Kan iemand met meer kennis mij nog een finaal antwoord geven?
Dank!
Kan iemand met meer kennis mij nog een finaal antwoord geven?
Dank!
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik twijfel ook. Eerst dacht ik dat de lamellen veel verder uit elkaar zitten dan bij de wolharige, maar de foto lijkt ook te vertekenen. Het is het beste om deze eens mee te nemen naar een determinatiedag
Groet,
Niels
Niels