Helmsdale bot uit het jura
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Helmsdale bot uit het jura

Deze vondst dateert van de zomer. Helmsdale ligt in Schotland en de vindplaats betreft Jura afzettingen. Dit is een leuke vondst met een bijna compleet bot. In de steen bevinden zich nog wat kleine vissenbotjes en tandjes. Ik kom niet veel verder met het bot. Gelet op de afzetting is mijn "best guess" dat dit een marien reptiel was, mogelijk een fibula van een krokodilachtige. Iemand een beter idee?
Groet,
Niels
Niels
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Antw: Helmsdale bot uit het jura
Stukje van Nessie?:D
Denk ook in die richting.
Gr,
Lars
Denk ook in die richting.
Gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
- sjaak
- Contacteer:
Ja, Nessie! Maar dan weleen hele verre nazaat. We hebben Nessie niet gezien deze keer. De vorige keer ook niet trouwens.
Dank voor de bevestiging van mijn denkrichting. Andere gegadigden zijn plesiosaurus of ichthyosaurus, maar die hebben niet van dit soort botten. Ik kan die in elk geval niet plaatsen in het skelet van deze dieren.
Dank voor de bevestiging van mijn denkrichting. Andere gegadigden zijn plesiosaurus of ichthyosaurus, maar die hebben niet van dit soort botten. Ik kan die in elk geval niet plaatsen in het skelet van deze dieren.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Contacteer:

Toch handig als je vlakbij Naturalis woont. Ik zie veel gelijkenis met een bot uit de poot van een krokodil. Deze komt ook uit het Jura. Ik houd het daar maar op.
Groet,
Niels
Niels