Literatuur muschelkalk gezocht
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Literatuur muschelkalk gezocht
Hoi allen,
Ik heb eerder dit jaar fossielen gezocht in de groeve bij het dorpje Rüdersdorf (bij Berlijn). Hier zijn fossielen uit de muschelkalk te vinden.
Binnenkort wil ik starten met de determinatie hiervan. Ik kan alleen geen literatuur hierover vinden. Ik weet ook niet in hoeverre de soorten uit deze groeve overeenkomen met bijv. Winterswijk. Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb eerder dit jaar fossielen gezocht in de groeve bij het dorpje Rüdersdorf (bij Berlijn). Hier zijn fossielen uit de muschelkalk te vinden.
Binnenkort wil ik starten met de determinatie hiervan. Ik kan alleen geen literatuur hierover vinden. Ik weet ook niet in hoeverre de soorten uit deze groeve overeenkomen met bijv. Winterswijk. Is er iemand die mij op weg kan helpen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Koen
Koen
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Literatuur muschelkalk gezocht
Hallo Koen,
Wellicht zou je het eens op www.steinkern.de kunnen proberen.
Literatuur is er te over, zou het moeten opzoeken maar op dat forum zitten DE experts op dat gebied.. je kunt ook je vondsten hier tonen, onder andere ik maar nog meer mensen hier komen vast in Winterswijk dus...
Wellicht zou je het eens op www.steinkern.de kunnen proberen.
Literatuur is er te over, zou het moeten opzoeken maar op dat forum zitten DE experts op dat gebied.. je kunt ook je vondsten hier tonen, onder andere ik maar nog meer mensen hier komen vast in Winterswijk dus...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- KoenJ
Bedankt voor je reactie. Ik zit nog niet op Steinkern.de, maar dat was inderdaad mijn 'last resort'. Ik ben zelf op zoek naar literatuur, omdat ik graag eerst mijn eigen mening vorm en die dan eventueel check bij de experts. Maar ik denk dat ik eens op Steinkern ga vragen of er iemand goede naslagwerken weet.
Groeten,
Koen
Koen
- KoenJ
Nou, da's snel gefikst. Binnen een dag reactie op Steinkern, waar ik een handig geologisch boek aan heb overgehouden (Die Struktur Rüdersdorf), en een handige website http://www.trias-verein.de/fossilien/un ... elkalk.php
Dus bedankt voor je tip!
[Bewerkt door KoenJ op 19-09-2015 om 20:57 NL]
[Bewerkt door KoenJ op 19-09-2015 om 20:59 NL]
Dus bedankt voor je tip!
[Bewerkt door KoenJ op 19-09-2015 om 20:57 NL]
[Bewerkt door KoenJ op 19-09-2015 om 20:59 NL]
Groeten,
Koen
Koen