Enorm stuk nautilus!
Enorm stuk nautilus!
Hallo,
In de vakantie was ik op een camping in Frankrijk ( om precies te zijn Saint-Leu-d'Esserent)
die een groeve was geweest. ik kon het niet laten om met een oude pen een schroevendraaier en een hamer te hakken.
Ik wou het net opgeven tot ik dit vond!
Klopt het of dit een stuk van een grote nautilus is? en is er nog een verdere soort aan te plakken?
Groeten Melle.
In de vakantie was ik op een camping in Frankrijk ( om precies te zijn Saint-Leu-d'Esserent)
die een groeve was geweest. ik kon het niet laten om met een oude pen een schroevendraaier en een hamer te hakken.

Klopt het of dit een stuk van een grote nautilus is? en is er nog een verdere soort aan te plakken?
Groeten Melle.

Antw: Enorm stuk nautilus!
Hier een bekje (snavel) van Ryncholite nautilus ook uit Frankrijk

FOSSILS ARE FOR EVER!
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Melle,
tja, da's een moeielijke. Ik weet niet of het echt een Nautilus is. Het lijkt er wel wat op,
maar ik heb ook mijn twijfels. Als het ene is moet ie 30 tot 40 cm in diameter geweest zijn.
Lijkt mij een beetje te groot. Ik zie ook geen sutuurlijnen (maar dat moet ook niet als het om een gedeelte van de "woonkamer" gaat).
Verder kan de vorm van de dwarsdoorsnede uitsluitsel geven. Misschien kan je nog een extra-foto hiervan maken.
Ik denk dat dit een stuk vuursteen is, maar dit is maar een buikgevoel...
Beste Groeten,
Oliver
tja, da's een moeielijke. Ik weet niet of het echt een Nautilus is. Het lijkt er wel wat op,
maar ik heb ook mijn twijfels. Als het ene is moet ie 30 tot 40 cm in diameter geweest zijn.
Lijkt mij een beetje te groot. Ik zie ook geen sutuurlijnen (maar dat moet ook niet als het om een gedeelte van de "woonkamer" gaat).
Verder kan de vorm van de dwarsdoorsnede uitsluitsel geven. Misschien kan je nog een extra-foto hiervan maken.
Ik denk dat dit een stuk vuursteen is, maar dit is maar een buikgevoel...
Beste Groeten,
Oliver
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Zo te zien is het naar mijn mening geen fragment van een nautilus maar van een ammoniet. Ammonieten uit het Krijt hadden soms wel een doorsnede van enkele meters.
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Hallo,
Het is zeker geen vuursteen ook van binnen niet.
Hij is net iets groter dan 30 cm dus ammoniet zou goed kunnen.
Groeten Melle.
Het is zeker geen vuursteen ook van binnen niet.

Hij is net iets groter dan 30 cm dus ammoniet zou goed kunnen.
Groeten Melle.