Onderzoek doen
Onderzoek doen
hallo,
ik heb nu al redelijk wat fossielen gevonden.
maar ik wil nu eens een onderzoek doen, maar weet niet welk.
hebben jullie ideeën of tips?
mvg,
geoff
ik heb nu al redelijk wat fossielen gevonden.
maar ik wil nu eens een onderzoek doen, maar weet niet welk.
hebben jullie ideeën of tips?
mvg,
geoff
weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Antw: Onderzoek doen
Hoi Geoff,
Heb je je fossielen al gedetermineerd? Dat kan namelijk al een heel onderzoek zijn, zoeken naar de goede literatuur etc.
Wat ikzelf vervolgens interessant vindt, is te gaan onderzoeken (veelal ook in literatuur) in wat voor omgeving het dier of de plant leefde. Een ander leuk onderzoek is te gaan kijken hoe het organisme stierf en vervolgens gefossiliseerd raakte. Dat noemen we taphonomie.
Groeten,
Koen
[Bewerkt door KoenJ op 25-09-2015 om 19:54 NL]
Heb je je fossielen al gedetermineerd? Dat kan namelijk al een heel onderzoek zijn, zoeken naar de goede literatuur etc.
Wat ikzelf vervolgens interessant vindt, is te gaan onderzoeken (veelal ook in literatuur) in wat voor omgeving het dier of de plant leefde. Een ander leuk onderzoek is te gaan kijken hoe het organisme stierf en vervolgens gefossiliseerd raakte. Dat noemen we taphonomie.
Groeten,
Koen
[Bewerkt door KoenJ op 25-09-2015 om 19:54 NL]
Groeten,
Koen
Koen
zijn er nog ideeën?
-
Een verslag maken van hoe jij denkt dat het er in die tijd uitzag op bepaalde plaatsen.
Jasper Mutsaerts
Good Luck and Keep Digging
Good Luck and Keep Digging
heb ik al gedaan
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Open het submenu Fossielen en lees de daar genoemde items eens aandachtig door. Misschien brengt je dat op weg.
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
Lees alle boeken in de bibliotheek over fossielen, paleontologie, de diverse geologische tijdperken; zowel de boeken voor kinderen, voor volwassenen maar ook de moeilijke wetenschappelijke.
Als je daarmee klaar bent ga je naar de stadsbibliotheek en doet hetzelfde, waarna je dan nog kunt overstappen op de universiteitsbibliotheek.
Bezoek alle grote en kleine natuurmusea in Nederland en Belgie.
Teken al je fossielen op wetenschappelijke wijze en vermeld de bijzonderheden van elk fossieltje.
Leer alle denkbare en ondenkbare anatomische onderdelen uit je hoofd in zowel het Latijns als het Nederlands en leer ze herkennen.
Bestudeer de geologische kaart van Belgie en leer hem begrijpen.
Bestudeer de grote verzameling fossielenfoto's en hun benamingen; vooral die uit je eigen omgeving.
Er is zoveel te doen en je hebt vlg mij ook nog een heleboel tijd.
[Bewerkt door Germa op 27-09-2015 om 09:32 NL]
[Bewerkt door Germa op 27-09-2015 om 12:29 NL]
Als je daarmee klaar bent ga je naar de stadsbibliotheek en doet hetzelfde, waarna je dan nog kunt overstappen op de universiteitsbibliotheek.
Bezoek alle grote en kleine natuurmusea in Nederland en Belgie.
Teken al je fossielen op wetenschappelijke wijze en vermeld de bijzonderheden van elk fossieltje.
Leer alle denkbare en ondenkbare anatomische onderdelen uit je hoofd in zowel het Latijns als het Nederlands en leer ze herkennen.
Bestudeer de geologische kaart van Belgie en leer hem begrijpen.
Bestudeer de grote verzameling fossielenfoto's en hun benamingen; vooral die uit je eigen omgeving.
Er is zoveel te doen en je hebt vlg mij ook nog een heleboel tijd.
[Bewerkt door Germa op 27-09-2015 om 09:32 NL]
[Bewerkt door Germa op 27-09-2015 om 12:29 NL]