Kwallen uit laag 12 Winterswijk, Midden-Trias.
- Spoorzoeker
- Been thanked: 5 times
Kwallen uit laag 12 Winterswijk, Midden-Trias.
Op 5 september j.l. zijn in de steengroeve bij Winterswijk weer mooie fossiele kwallen(Cnidaria, Scyphozoa) gevonden. Ze zijn afkomstig uit de top van laag 12 (boven de roodbruine kleimergel. Op foto's van Rolf (Opal) zijn ze ook zichtbaar (Topic 6-9-2015). Op deze dag werden verscheidene mooie kalkschotels met 1 of meerdere positieve en negatieve afdrukken gevonden. De doorsnede van de kwallen varieert van 4 tot 5 cm. Hierbij 2 mooie platen met negatieve afdrukken.
[Bewerkt door Spoorzoeker op 25-09-2015 om 17:54 NL]
Hans (Spoorzoeker)
Men wordt door vragen wijs. (Vondel)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Kwallen uit laag 12 Winterswijk, Midden-Trias.
Fantastisch! Hebben deze kwallen ook een naam?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Dit is een super-vondst! Ik kan me herinneren dat forum-lid "Donckey" (Peter) een tijd geleden al eens zo een plaat had laten zien. Het is toch echt verbasend dat deze dieren in het sedimentatie-proces bewaard gebleven zijn. Proficiat!!
Als je er eentje te veel hebt, zeg het maar
Beste Groeten,
Oliver
Als je er eentje te veel hebt, zeg het maar

Beste Groeten,
Oliver
- Spoorzoeker
Hallo Frederik en Oliver,
Ik heb nog geen naam kunnen vinden. Misschien weten ze binnen de Werkgroep Muschelkalk Winterswijk of er al een naam bekend is. "Donckey" is mijn broer en heeft inderdaad een tijd geleden op vrijwel dezelfde plek ook een plaat met kwallen gevonden. De eerste kwallen zijn volgens mij gevonden door H.W.Oosterink en H.Winkelhorst en zijn gepubliceerd in Geologie en Mijnbouw 92 - 1 XXX-XXX 2013 'Probable remains of jellyfish from the lower Middle Triassic (Anisian) of Winterswijk, eastern Netherlands.
Ik heb nog geen naam kunnen vinden. Misschien weten ze binnen de Werkgroep Muschelkalk Winterswijk of er al een naam bekend is. "Donckey" is mijn broer en heeft inderdaad een tijd geleden op vrijwel dezelfde plek ook een plaat met kwallen gevonden. De eerste kwallen zijn volgens mij gevonden door H.W.Oosterink en H.Winkelhorst en zijn gepubliceerd in Geologie en Mijnbouw 92 - 1 XXX-XXX 2013 'Probable remains of jellyfish from the lower Middle Triassic (Anisian) of Winterswijk, eastern Netherlands.
Hans (Spoorzoeker)
Ronduit fantastisch. Heb je al eens getest of je met UV licht wat extra ziet?
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Spoorzoeker
Hallo Stijn,
Ik heb de kwallen met de UV-lamp beschenen maar er waren geen speciale effecten.
Hans
Ik heb de kwallen met de UV-lamp beschenen maar er waren geen speciale effecten.
Hans
Hans (Spoorzoeker)