Tandje \\\'t Rooth
Tandje \\\'t Rooth

Afgelopen zaterdag heb ik dit tandje gevonden in 't Rooth (hardground Horizont van Laumont).
Met mijn beperkte kennis van tanden durf ik er zelf weinig meer over te zeggen dan dat het zeker geen haaientand is.
Weet iemand wat het wel is?
De foto's zijn 20x vergroot.
Foto 1 en 2: Aanzichten van de kroon.
Foto 3: De wortel is hol van binnen. De wortel word ook breder naar het einde toe.
Marijn
P.S. Sorry voor de foto's waar hij niet helemaal op staat. Het formaat van dit tandje (9mm) krijg ik met mijn camera niet scherp en met mijn microscoop valt een deel weg.
Antw: Tandje \'t Rooth
Hallo Marijn,
voor een determinatie toch graag een volledige foto al is deze wat onscherp. Met foto's van de volledige tand kan ik wat meer zeggen. Nu durf ik niks te bevestigen al lijkt me dit een voorbeeld van een gerolde Ganopristis leptodon zoals je deze wel vaker ziet in de Laumont.
Groeten,
Arno
voor een determinatie toch graag een volledige foto al is deze wat onscherp. Met foto's van de volledige tand kan ik wat meer zeggen. Nu durf ik niks te bevestigen al lijkt me dit een voorbeeld van een gerolde Ganopristis leptodon zoals je deze wel vaker ziet in de Laumont.
Groeten,
Arno