Fragment hoorn of gewei?
Fragment hoorn of gewei?
Fragment van een gewei of hoorn? Nog niet eerder zoiets gevonden op de zandmotor.
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
- Lidwientje3
Antw: Fragment hoorn of gewei?
Lijkt op het stuk dat ik laatst op de ZM vond, met die merkwaardige donkere lijn aan de buitenkant. Het lijkt mij ook gewei, het heeft wel een botstructuur.
Die onderste lijkt me zeker geen gewei, het stuk van Vincko wel.
Reuzenhert??? Ik zie wat overeenkomsten met http://veiling.catawiki.nl/kavels/22441 ... teus-46-cm.
(en ondertussen is het voor mij ook slechts een oefening in het determineren van botstukken en andere zoogdierfragmenten
)
Het botstuk van Lidwientje lijkt me meer een deel van een opperarm/dijbeen van een mammoet of nh
[Bewerkt door Germa op 08-10-2015 om 11:04 NL]
Reuzenhert??? Ik zie wat overeenkomsten met http://veiling.catawiki.nl/kavels/22441 ... teus-46-cm.
(en ondertussen is het voor mij ook slechts een oefening in het determineren van botstukken en andere zoogdierfragmenten

Het botstuk van Lidwientje lijkt me meer een deel van een opperarm/dijbeen van een mammoet of nh
[Bewerkt door Germa op 08-10-2015 om 11:04 NL]
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Stuk edelhert, tenminste daar doet die rozenkrans mij aandenken. Van het stuk van Lidwientje valt zonder verdere foto's niets te zeggen.
[Bewerkt door sjaak op 08-10-2015 om 13:12 NL]
[Bewerkt door sjaak op 08-10-2015 om 13:12 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
-
- Been thanked: 45 times
Wat mij betreft is het van een reuzenhert. Ik kan mij niet herinneren dat het gewei van een edelhert direct boven de rozenkrans krom loopt.
Een hoorn is het zeker niet. Die bestaat uit keratine (net als onze nagels). Deze zijn wel gevonden in de permafrost en een enkele keer als het in fijne klei bewaard is gebleven.
Wat jullie bedoelen is denk ik de hoornpit van de runderen. Deze zijn aan de buitenkant nooit volledig glad. Er zitten grote en soms kleine gaten in. Ze voelen wel glad aan.
Een hoorn is het zeker niet. Die bestaat uit keratine (net als onze nagels). Deze zijn wel gevonden in de permafrost en een enkele keer als het in fijne klei bewaard is gebleven.
Wat jullie bedoelen is denk ik de hoornpit van de runderen. Deze zijn aan de buitenkant nooit volledig glad. Er zitten grote en soms kleine gaten in. Ze voelen wel glad aan.
Charlie
Bedankt voor de determinatie.
Groet,
René
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent