Tandje uit het Mioceen.
Tandje uit het Mioceen.

Hallo, wie weet wat dit voor tandje is?. Gevonden in de Zanden van Edegem(Mioceen)
Groet,Ben
0000000000
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Tandje uit het Mioceen.
Hallo Ben,de vorm doet mij een beetje aan een kleine catticus denken.
GR
GR
strandjutters
Hallo Pascal , kan je iets meer vertellen over het tandje misschien. is catticus een soort naam of hoort er nog iets voor. Ik heb er geen verstand van. Ik krijg van mensen monsters toe gestuurt voor de forams e.d. en de tandjes stuur ik retour die verzamel ik niet.
Vast bedankt, groet,Ben
Vast bedankt, groet,Ben
0000000000
Hier heb je wat foto's van vergelijkingsmateriaal (en de volledige naam, als het die tenminste is, daar heb ik dan weer weinig verstand van:
http://www.fossiel.net/system/search/se ... submit.y=0
(even naar beneden scrollen)
http://www.fossiel.net/system/search/se ... submit.y=0
(even naar beneden scrollen)
Hallo Germa, bedankt voor je link. Ik zie er zelf niet zo een catticus in. Mijne heeft een ander model ronde zijkanten en heeft een kromme spits.
Groet,Ben
0000000000
- strandjutters
Hallo Ben,het is dan ook geen normale catticus,maar eerder een pathologisch klein achterste tandje uit de bovenkaak.
Ik denk in deze richting gezien de driehoekige spitsen die vrij groot zijn en een beetje naar buiten wijzen.
Ik kan niet direct op een andere soort komen met dezelfde eigenschappen.
Maar ik heb ook nog niet gezegd dat ik honderd procent zeker ben
GR
En BTW Ben,waar ik nu zoek neem ik altijd schelpen mee,als ik thuis kom peuter ik het zand eruit,en tot mijn verbazing zit dit zand vol forams
ik heb er al meerder soorten in gezien.
Ik denk in deze richting gezien de driehoekige spitsen die vrij groot zijn en een beetje naar buiten wijzen.
Ik kan niet direct op een andere soort komen met dezelfde eigenschappen.
Maar ik heb ook nog niet gezegd dat ik honderd procent zeker ben

GR
En BTW Ben,waar ik nu zoek neem ik altijd schelpen mee,als ik thuis kom peuter ik het zand eruit,en tot mijn verbazing zit dit zand vol forams

strandjutters
- strandjutters
Hallo Pascal, het begint nu wat duidelijker te worden . Maar het is niet mijn favoriete onderdeel die tanden. Bedankt voor de uitleg.
groet,Ben
0000000000