vakantie fossieltjes + determinatie verzoek
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
vakantie fossieltjes + determinatie verzoek
Hallo allemaal,
Ik kom zojuist terug van vakantie in het Sauerland, mooie wandelingen gemaakt en nog een kleine 2 uur wat fossieltjes gezocht in de lokale groeve...
Het is niet mijn tijdperk van expertise maar ik weet dat hier een aantal experts op dit gebied zitten....
Bij voorbaat dank.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Masterofearth
Antw: vakantie fossieltjes + determinatie verzoek
Dit lijken mij trilobieten uit het boven devoon. Heel veel gedetaileerder kan ik het ook niet zeggen.
Welke groeve is dit? Ik kom vaak in Sauerland en zou hier graag een keer een kijkje nemen.
Welke groeve is dit? Ik kom vaak in Sauerland en zou hier graag een keer een kijkje nemen.
Trilobiet resten volgens mij proetide kan er even niet meer van maken. Ben niet bekend in dat gebied, maar ben wel geïnteresseerd.
Een geologisch kaartje van het gebied zou uitkomst moeten bieden mbt tijdperk en formatie
De eerste lijkt mij een mooie crinoide kelk
Mooi mooi
Een geologisch kaartje van het gebied zou uitkomst moeten bieden mbt tijdperk en formatie
De eerste lijkt mij een mooie crinoide kelk
Mooi mooi
oeps...
- Ahuijsmans
Zo, totaal onverwacht dat ik hier nog antwoord op zou krijgen..
Ligt wellicht ook aan de topic titel maar goed
enfin....
Ik heb een foto gemaakt van een bord dat bij de ingang staat van de oude groeve. Is maar een klein wandje dat de inwoners van het dorpje gebruikte voor het maken van de daken daar... je kent het wel...
Uiteraard mail ik de gegevens over de groeve ed. door.. die ga ik niet hier plaatsen....
Ligt wellicht ook aan de topic titel maar goed

Ik heb een foto gemaakt van een bord dat bij de ingang staat van de oude groeve. Is maar een klein wandje dat de inwoners van het dorpje gebruikte voor het maken van de daken daar... je kent het wel...
Uiteraard mail ik de gegevens over de groeve ed. door.. die ga ik niet hier plaatsen....

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
????
Zie nu pas de datum.
Zo te zien zijn er vaker periodes dat sommige berichten ondergesneeuwd raken.
Heb je nog iets met de vondsten gedaan? Lijkt me materiaal wat zich niet echt leent voor preparatie. Maar een kelkje met armen moet ik toch ook nog eens vinden.... klein jeugd trauma.
Pas een keer een mooie kelk gevonden juist op het moment dat de hele groep op punt van vertrekken stond... haast en toen was het opeens gruis
Ben overigens niet 100 procent zeker mbt die kelk...
Misschien iemand anders?
[Bewerkt door ivok op 14-10-2015 om 08:37 NL]
Zie nu pas de datum.
Zo te zien zijn er vaker periodes dat sommige berichten ondergesneeuwd raken.
Heb je nog iets met de vondsten gedaan? Lijkt me materiaal wat zich niet echt leent voor preparatie. Maar een kelkje met armen moet ik toch ook nog eens vinden.... klein jeugd trauma.
Pas een keer een mooie kelk gevonden juist op het moment dat de hele groep op punt van vertrekken stond... haast en toen was het opeens gruis
Ben overigens niet 100 procent zeker mbt die kelk...
Misschien iemand anders?
[Bewerkt door ivok op 14-10-2015 om 08:37 NL]
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Kijk eens bij de Hyolitha?
https://goo.gl/8Ni7eP
Knappe vondsten. Ik ben niet vertrouwd met het materiaal, maar wil je ook wel proberen verder te helpen.
Dit topic had ik ook gemist in de drukke vakantieperiode. Dit onderstreept misschien nog eens dat een verdere onderverdeling van het forum nodig is.
https://goo.gl/8Ni7eP
Knappe vondsten. Ik ben niet vertrouwd met het materiaal, maar wil je ook wel proberen verder te helpen.
Dit topic had ik ook gemist in de drukke vakantieperiode. Dit onderstreept misschien nog eens dat een verdere onderverdeling van het forum nodig is.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Inderdaad, dat verklaart het nog beter. Ze zijn allemaal druk, maar specifiek toen zat ik in Italië 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
deze topic had ik ook niet eerder gezien.
De eerste foto lijkt me een conularia sp.
De eerste foto lijkt me een conularia sp.
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.