Lastig botfragment om te determineren
Lastig botfragment om te determineren
Ik kom er zelf niet uit. Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt. De flitser van de camera maar aangezet want het bot is zo donker.
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Lastig botfragment om te determineren
Als ik in de tabel van Elisabeth Schmid kijk, kom ik uit op een hielbeen van een grote runderachtige. Hij past precies bij de tekening.
De aantasting die je op de eerste foto ziet is van plantenwortels. De schade aan het uiteinde kan ik niet goed zien.
De aantasting die je op de eerste foto ziet is van plantenwortels. De schade aan het uiteinde kan ik niet goed zien.
Charlie
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Inderdaad hielbeen hert of rundachtige. Even goed vergelijken.
Weet niet of het knaagsporen zijn.
Weet niet of het knaagsporen zijn.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Lastig botfragment om te determineren
Welke paginanummer Charlie?Schouwenburg schreef:
Als ik in de tabel van Elisabeth Schmid kijk, kom ik uit op een hielbeen van een grote runderachtige. Hij past precies bij de tekening.
Antw: Antw: Lastig botfragment om te determineren
Volgens mij zijn het geen knaagsporen maar afdrukken van planten.Germa schreef:
Zie ik daar knaagsporen op foto 1?
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
hallo ik heb het stuk ook inmiddels vergeleken ,ik wil Charlie natuurlijk niet tegen spreken ,
maar ik denk toch hielbeen cervus ,en met name door de kleine inkeping te zien rechts boven ,bij de eerste foto,dit zie ik niet terug bij rund ,maar misschien vertekend de boel ?
de sporen inderdaad plant, of wortel inwerking ,ik heb zelf ookeen paar stukken met dit soort tekening
Gr
Huug
maar ik denk toch hielbeen cervus ,en met name door de kleine inkeping te zien rechts boven ,bij de eerste foto,dit zie ik niet terug bij rund ,maar misschien vertekend de boel ?
de sporen inderdaad plant, of wortel inwerking ,ik heb zelf ookeen paar stukken met dit soort tekening
Gr
Huug
-
- Been thanked: 45 times
Je mag altijd tegenspreken, volgens mij is het hier de bedoeling dat je discussiëert. Huug ik ga een eind met je mee (voor de zoekende pag. 127) wat betreft punten 2 en 3. Dit stuk heeft de robuustheid van bos en de lijnen van het lichaam. Ook de afmeting is wat groot voor het het. De enige die overblijft is dan reuzenhert. Helemaal zeker ben ik niet, maar je hebt natuurlijk een individuele variatie.
Charlie