Teenkootje zandmotor

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: Teenkootje zandmotor

Bericht door Schouwenburg » 29 okt 2015, 07:02

Anders, vergelijk de eerste foto van de tweede serie en vergelijk die met "Schmid" , pagina 143. Je ziet in Schmid dat bij het edelhert en het zwijn de rechterzijde van het bovenste articulatievlak recht is. Zwijnen hebben een grote individuele variatie, daarom ben ik daar voorzichtig mee. Het kootje van René valt op, doordat ook die lijn rond is en niet recht. Dit zie je eigenlijk alleen bij het rendier. Deze vorm verandert ook het hele beeld van het kootje aan het vooraanzicht van het bot.

Charlie

andersschinkel

Bericht door andersschinkel » 29 okt 2015, 17:41

Ik zie wat je bedoelt, Charlie, maar vraag me af of het niet aan de foto ligt. Ik zie op deze foto al wel een verschil tussen beide zijden (de ene zijde is veel ronder dan de andere) en als de foto echt helemaal van bovenaf genomen zou zijn, zou dat wellicht duidelijker kunnen zijn (maar misschien ook niet natuurlijk). Misschien kan René er nog één maken, echt loodrecht op het articulatievlak? (Als hij zin heeft...)

Vincko
Been thanked: 1 time

Bericht door Vincko » 30 okt 2015, 14:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macro foto's genomen. Articulatievlak en nog een paar extra.

Groet,
René

Verba volant, fossilis manent

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 30 okt 2015, 16:49

Bedankt, dit zal Anders overtuigen.

Charlie

Plaats reactie