Geen idee
- Lidwientje3
Antw: Geen idee
Lijkt een beetje op een doornuitsteeksel van een borstwervel, maar dan wel zo verrold dat er ook geen breukvlak meer zichtbaar is.
Ik denk ook aan een griffelbeen van een paard. Heb je een foto van de bovenkant van het gewricht?
- Martijnfossielenjager
Antw: Antw: Geen idee
Als ik me niet vergis is dat een kuitbeen (fibula). Volgens mij ook de benaming voor het uitsteeksel op het scheenbeen, wat ook deel is van het gewricht. Maar iets heel anders: ik heb een geweiaanzet van een vrouwelijk rendier liggen met een gelijksoortig gewricht, lijkt me. Zie de foto.fietslamp schreef:
Wat is het griffelbeen?
Martijn
- Martijnfossielenjager
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times

griffel beentje paard stamt uit de tijd dat paarden nog 3 tenen hadden ,leuk stuk
mijn vondst van een griffelbeentje was op 17 -2 -15
bij gevoegde foto's ook nog de link die Sander toen der tijd plaatste . dhttp://www.fossiel.net/forums/viewtopic.php?TopicID=13304
gr
Huug
Wow mooie determinatie zeg op zo'n verrold stukje bot 
goed bezig.

goed bezig.
Verba volant, fossilis manent
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
ja dit is ook een van die botjes ,die je niet meer vergeet als je het een keer in handen hebt gehad en er een determinatie bij hebt ,je herkent het dan ook direct .
ik neem aan dat je ook een deel van de Smchid Knochen atlas hebt op bladzijde 131 bij metacarpus equus zie je deze botjes ook ,
ik vroeg mij een aantal jaren geleden al eens af wat die half getekende botjes waren
tot dat je er een vind ,dan word het helder .
ik geloof niet dat ze echt zeldzaam zijn ,maar toch wel weinig gevonden ,of weinig herkend
nogmaals leuke vondst
Gr
Huug.
ik neem aan dat je ook een deel van de Smchid Knochen atlas hebt op bladzijde 131 bij metacarpus equus zie je deze botjes ook ,
ik vroeg mij een aantal jaren geleden al eens af wat die half getekende botjes waren

tot dat je er een vind ,dan word het helder .
ik geloof niet dat ze echt zeldzaam zijn ,maar toch wel weinig gevonden ,of weinig herkend
nogmaals leuke vondst
Gr
Huug.