Konijnen tand?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Konijnen tand?
Hallo,op het strand van Knokke vind je voornamelijk Eoceen,dit stukje lijkt mij uit die periode.
Ik denk aan iets of wat van een vis (Kraakbeenvis)
Mammoet heb ik nog nooit gezien op het strand in Knokke(Allé toch de laatste veertig jaar niet)
GR
Ik denk aan iets of wat van een vis (Kraakbeenvis)
Mammoet heb ik nog nooit gezien op het strand in Knokke(Allé toch de laatste veertig jaar niet)

GR
strandjutters
Allemaal al bedankt voor de leuke reacties tot nu toe.
Als er duidelijker foto's nodig zijn?
Gr Tibo
Als er duidelijker foto's nodig zijn?
Gr Tibo
-
- Been thanked: 45 times
Konijnentand kan je natuurlijk helemaal vergeten. Het stuk is één geheel met een aantal ribbels. Op de foto zie ik twee konijnentanden met ieder twee riggels.
Charlie
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
ik heb nog maar eens een beetje aan het zoeken geweest ,,en bij wat stukken na kijken voor een nadere determinatie zat ik met een volgens mij nog niet door gekomen paarden kies ,onderkaaks .
het viel mij op dat de wortel aan de binnenkant wel veel gelijkenis toont met het door jou ingediende stuk (tand )??
en zoals je ziet ook een paar afbeeldingen toe gevoegd ,het zou dus heel goed een deel van een binnen wortel kunnen zijn ,misschien willen Niels of Charlie hier ook nog op reageren ?
ik denk dus aan een binnenste wortel punt van een misschien niet nader te bepalen kies !
zie de laatste 2 foto's .
Gr
Huug
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Het probleem dat ik er mee heb is dat je op foto 2 tandglazuur ziet. Dat zit niet op een lamel, althans niet zo, en ook niet op een wortel. Ik zou daarom de suggestie van Pascal volgen en kijken of het geen vissentandje is.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times