Kies Megaloceros
Kies Megaloceros

Vanmorgen gevonden op de MV2. Volgens mij een m3 linker onderkaak van een Megaloceros. Of is het weer Alces?
Helaas zwaar verrold.
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Kies Megaloceros
Je hebt gelijk Charlie, nu zie ik het. Dit verklaart ook het cement wat aan de buitenzijde zit.
Bedoel je met het "zuiltje" dat piemeltje wat tussen de lobben zit, aan de buitenzijde?
Bedoel je met het "zuiltje" dat piemeltje wat tussen de lobben zit, aan de buitenzijde?
Gideon de Jong
Hallo Charlie,
Ik kwam dit (oude) artikel tegen op internet, uit Cranium, 1984. Het is een artikel waarin de verschillen tussen Bos primigenius en Bison priscus worden beschreven.
Er wordt vermeld dat bij de kiezen van Bison priscus het zuiltje binnen de kiesomtrek valt en er relatief veel dentine rondom de kies aanwezig is. Kan ik er vanuit gaan dat mijn kies van Bison priscus is?
Ik kwam dit (oude) artikel tegen op internet, uit Cranium, 1984. Het is een artikel waarin de verschillen tussen Bos primigenius en Bison priscus worden beschreven.
Er wordt vermeld dat bij de kiezen van Bison priscus het zuiltje binnen de kiesomtrek valt en er relatief veel dentine rondom de kies aanwezig is. Kan ik er vanuit gaan dat mijn kies van Bison priscus is?
Gideon de Jong
-
- Been thanked: 45 times
Het artikel dat je aanhaalt was destijds een felle discussie over de verschillen. De eindstand was onbeslist.
Charlie