Krab van de Zandmotor
Krab van de Zandmotor

Deze krab vond ik in augustus op de Zandmotor. Is er iets te zeggen over de soort?
Rick
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Krab van de Zandmotor
Wat een leuke vondst! Nooit geweten dat je die bij de ZM kunt vinden.
Groet,
Niels
Niels
Interessante vondst Rick. Ik heb ook eens een krab gevonden, in HvH:http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=26655
groet,
Dick
groet,
Dick
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hoi Rick,
Leuke vondst. Misschien kan ik een beetje tot hulp zijn.
Enkele jaren geleden heb ik ook een fossiele krab gevonden van soortgelijke preservatie op de 1ste Maasvlakte. Hier heb ik ook een kleine artikel over geschreven: http://natuurtijdschriften.nl/download? ... cid=523620
Wat ik geleerd heb tijdens het onderzoek is dat deze krabben uit het Laat Pleistoceen en Holoceen komen. Ze zijn ook bekend uit Engeland.
Gezien het kleine formaat van het schild en de vorm zou ik het houden op een Breedpootkrab (Portumnus Latipes).
Als je bij mij op bezoek komt kunnen we de fossiele krabben wel vergelijken.
Gr,
Sander
Leuke vondst. Misschien kan ik een beetje tot hulp zijn.
Enkele jaren geleden heb ik ook een fossiele krab gevonden van soortgelijke preservatie op de 1ste Maasvlakte. Hier heb ik ook een kleine artikel over geschreven: http://natuurtijdschriften.nl/download? ... cid=523620
Wat ik geleerd heb tijdens het onderzoek is dat deze krabben uit het Laat Pleistoceen en Holoceen komen. Ze zijn ook bekend uit Engeland.
Gezien het kleine formaat van het schild en de vorm zou ik het houden op een Breedpootkrab (Portumnus Latipes).
Als je bij mij op bezoek komt kunnen we de fossiele krabben wel vergelijken.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
hallo Rick,
ik heb contact met een krabbenkenner, die doet mijn krabben op naam brengen,
zal je foto eens doorsturen,
je hoort van me.
gr Frank
ik heb contact met een krabbenkenner, die doet mijn krabben op naam brengen,
zal je foto eens doorsturen,
je hoort van me.
gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
Niels, ik wist het eerst ook niet, dus was ook wel verbaasd toen ik het vond
Dick, die is ook gaaf!
Sander, interessant, ik zal je aan het einde van de week een aantal dagen doorgeven wanneer ik langs kan komen
Frank, bedankt ik ben benieuwd of hij ook op de breedpootkrab uitkomt, net als Sander
Dick, die is ook gaaf!
Sander, interessant, ik zal je aan het einde van de week een aantal dagen doorgeven wanneer ik langs kan komen
Frank, bedankt ik ben benieuwd of hij ook op de breedpootkrab uitkomt, net als Sander
Mooi vondst .
Ik heb zelf ook een fossiele krab gevonden op de Maasvlakte 2 een tijdje terug .
als het goed is kun je die nog terug vinden op de checker .
Groeten Simone
Ik heb zelf ook een fossiele krab gevonden op de Maasvlakte 2 een tijdje terug .
als het goed is kun je die nog terug vinden op de checker .
Groeten Simone