Wat is dit uit de Piesberg?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Wat is dit uit de Piesberg?
Amaai! Super vet fossiel.
En ik zie nu dat de staart nog volledig is, met gifstekel er nog aan.
En ik zie nu dat de staart nog volledig is, met gifstekel er nog aan.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Proficiat!, Zeldzaam fossiel.
Goed gezien !!
[Bewerkt door Alfer op 19-06-2006 om 22:09 NL]
Goed gezien !!
[Bewerkt door Alfer op 19-06-2006 om 22:09 NL]
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Woah!
Prachtig!!
Gefeliciteerd!!!
Niet te geloven (Ik geloof je wel
) 
Prachtig!!
Gefeliciteerd!!!
Niet te geloven (Ik geloof je wel

- Jan Losser
Dag Pearl
Erg mooie vondst. Die willen we natuurlijk in het echt bekijken. Kan bijna niet wachten
Gefeleciteerd
Erg mooie vondst. Die willen we natuurlijk in het echt bekijken. Kan bijna niet wachten
Gefeleciteerd
Zonder verleden geen toekomst
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Hoi A3
Gaaf meid.
Neem je hem de volgende keer wel mee?
Ben érg benieuwd.
Gaaf meid.
Neem je hem de volgende keer wel mee?
Ben érg benieuwd.
Robert Mensink
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Super vondst!!!!
Zelf vind ik Carboon fossielen ook harstikke top. Zo\'n schorpioen fossiel is zeer zeldzaam!.
Geleedpotigen uit het Carboon zijn zo zeldzaam omdat de tere lijfjes vaak vergaan zijn. Een schorpioen heeft daarentegen een vrij sterk pantser, en daarmee een grotere kans op fossilisatie. Maar het blijft een pracht vondst!!. Hier nog een link over fossiele schorpioenen:
http://www.palaeos.com/Invertebrates/Ar ... ionida.htm
Veel geluk met verder zoeken Mega Shark
Zelf vind ik Carboon fossielen ook harstikke top. Zo\'n schorpioen fossiel is zeer zeldzaam!.
Geleedpotigen uit het Carboon zijn zo zeldzaam omdat de tere lijfjes vaak vergaan zijn. Een schorpioen heeft daarentegen een vrij sterk pantser, en daarmee een grotere kans op fossilisatie. Maar het blijft een pracht vondst!!. Hier nog een link over fossiele schorpioenen:
http://www.palaeos.com/Invertebrates/Ar ... ionida.htm
Veel geluk met verder zoeken Mega Shark
Zoekt, en gij zult vinden!
Antw: Wat is dit uit de Piesberg? update!!
Hallo allemaal.
Inmiddels heb ik contact gehad met Hans Steur over deze schorpioen en die heeft contacten geraadpleegd in Duitsland.
Daar komt uit dat deze schorpioen dus zeldzaam is en beschreven moet worden.
hieronder een stukje uit de mail:
(Skorpione sind im paralischen Ober-Karbon von Mitteleuropa außerordentlich selten. Der einzige mir bekannte Fund ist „Alloscorpius“ [jetzt wieder: Mazonia] wardingleyi (H. WOODWARD, 1907) aus dem obersten Westfal A (Bochum-Schichten) aus der Bohrung Holtkamp 1 bei Haltern (N Recklinghausen), den ich 1982 beschrieben habe. Das ist nur ein Bruchstück der Kopf-Region. Auch sonst sind Skorpione im Ober-Karbon von Europa sehr selten. Die entsprechende Literatur dürfte ich beisammen haben. Vom Piesberg waren bislang noch keine Skorpione bekannt. Und nun gibt es solch einen schönen Fund von dort! Allein schon wegen der Seltenheit sollte das Stück beschrieben werden. Eine Bestimmung als Eoscorpius carbonarius MEEK & WORTHEN, 1868 ist durchaus möglich;)
Inmiddels heb ik al toegezegd dat de schorpioen in het najaar in Natura Docet (museum in Denekamp)in een expositie over het Carboon mag liggen.
Daar dus voor iedereen te bezichtigen en ook andere mooie carboon-fossielen dus!!
gr
A3
Inmiddels heb ik contact gehad met Hans Steur over deze schorpioen en die heeft contacten geraadpleegd in Duitsland.
Daar komt uit dat deze schorpioen dus zeldzaam is en beschreven moet worden.
hieronder een stukje uit de mail:
(Skorpione sind im paralischen Ober-Karbon von Mitteleuropa außerordentlich selten. Der einzige mir bekannte Fund ist „Alloscorpius“ [jetzt wieder: Mazonia] wardingleyi (H. WOODWARD, 1907) aus dem obersten Westfal A (Bochum-Schichten) aus der Bohrung Holtkamp 1 bei Haltern (N Recklinghausen), den ich 1982 beschrieben habe. Das ist nur ein Bruchstück der Kopf-Region. Auch sonst sind Skorpione im Ober-Karbon von Europa sehr selten. Die entsprechende Literatur dürfte ich beisammen haben. Vom Piesberg waren bislang noch keine Skorpione bekannt. Und nun gibt es solch einen schönen Fund von dort! Allein schon wegen der Seltenheit sollte das Stück beschrieben werden. Eine Bestimmung als Eoscorpius carbonarius MEEK & WORTHEN, 1868 ist durchaus möglich;)
Inmiddels heb ik al toegezegd dat de schorpioen in het najaar in Natura Docet (museum in Denekamp)in een expositie over het Carboon mag liggen.
Daar dus voor iedereen te bezichtigen en ook andere mooie carboon-fossielen dus!!
gr
A3
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Hoi A3
Geweldig toch !
Wie had dat gedacht. Het is zelfs het eerste exemplaar van de Piesberg.
Ben erg benieuwd het beestje in ‘levende lijve’ te zien.
Ik hoop dat je je slaap kunt vatten vanavond.
Goodgoan, Robert
Geweldig toch !
Wie had dat gedacht. Het is zelfs het eerste exemplaar van de Piesberg.
Ben erg benieuwd het beestje in ‘levende lijve’ te zien.
Ik hoop dat je je slaap kunt vatten vanavond.
Goodgoan, Robert
Robert Mensink