gezamelijke bestelling ijzerpoeder

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
ivok
gezamelijke bestelling ijzerpoeder

Bericht door ivok » 10 dec 2015, 09:08

Voor allen die interesse hebben

ik wil begin 2016 ijzerpoeder bestellen tbv preparatie (straalmiddel)

ik heb prijzen opgevraagd voor korrelgrootte <45um, <65um, <75um en <150um.
Prijzen zijn een beetje afhankelijk van hoeveelheden.
en vergis je niet ijzer is zwaar....
1 liter poeder is al bijna 8kg als ik het een beetje goed reken. (toen ik mijn eerste bestelling kreeg, keek ik ook vreemd op dat zo'n klein pakketje zoveel kon wege en kosten)

het fijne poeder inclusief verzend en btw komt neer op grofweg 10euro /kg.
Prijzen kunnen iets lager uitvallen, maar dat weet ik pas na definitieve order, ik doe iig mijn best om de kosten te drukken. Als de verzendkosten te hoog uitvallen, haal ik het zelf open thuis pak ik alles om in potten/zakken voor verdere distributie, ben gerust ik werk op een labo dus heb beschikking over geijkte weegschalen.

Uiteraard kan ik het daarna opsturen maar dan komen er weer extra verzendkosten bij.
Ophalen behoort ook tot de mogelijkheden of een kleine forum meeting speciaal voor straalenthousiastelingen. Maar dat zijn zorgen voor later...

ikzelf gebruik het materiaal in mijn renfert straalcabine. Mijn fijnste nozzle is 50um, de <45um korrel loopt daar goed door, toch heb ik een kleine verstopping om de 15min ofzo, welke vlug op te lossen is door kort even de nozzle open te draaien.

het ijzerpoeder kan meerdere keren gebruikt worden. Wel zal je het na gebruik moeten zeven over een zeer fijn zeefje. Helaas kan dit niet oneindig vaak...

wil je mee doen, dan stuur me een mailtje dan kan het grote of kleine inventariseren beginnen.

oeps...

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: gezamelijke bestelling ijzerpoeder

Bericht door Frederik » 10 dec 2015, 20:27

Ik doe alvast mee, maar dat weet je al ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 10 dec 2015, 20:52

Geweldig Ivo, ik doe ook mee! Ik stuur je een mailtje

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

ivok

Bericht door ivok » 16 dec 2015, 15:46

Stijn, wacht nog steeds op je mailtje :)

verders heb ik pas 1 reactive op mail gehad.
Ik wacht nog ffkes tot in/na de kerst vakantie met inventariseren en ga dan over tot bestelling.

Ik heb inmiddels ook een alternatieve leverancier benaderd, deze hebben verschillende types staal/ijzer straalmiddel, waaronder ook de fijne <45um
Helaas zoals ik al vaker tegen ben gekomen, zijn dit leveranciers die vanaf 1000kg leveren.
Maar vragen staat natuurlijk vrij. Als ik meer info heb mbt de alternatieve leverancier zal ik de geinteresseerden een update via mail geven.

oeps...

leclused
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Bericht door leclused » 18 dec 2015, 12:38

ik heb geen ijzerpoeder nodig :-) Maar wat ik zou proberen is om die grote leveranciers eens aan te schrijven vanuit "Fossiel.net" bijvoorbeeld met de vraag of ze geen ijzerpoeder kunnen sponsoren.

Als tegenprestatie zou je dan wederom vanuit "fossiel.net" enkele foto's van jullie werken kunnen doorsturen. Om aan te tonen waarvoor hun ijzerpoeder nog gebruikt kan worden.

Soms zijn fabrikanten wel gevoelig voor zulke dingen. Zeker als je hen dan toestaat om bijvoorbeeld jullie foto's te laten gebruiken in publicaties van de producent. Het staat altijd leuk als producent dat je (pseudo/hobby)wetenschappelijk onderzoek steunt en dat je dit kan vermelden in je publicaties.

Een nee heb je een ja kan je altijd krijgen is steeds mijn moto. En het kost eigenlijk niet veel moeite. Je schrijft een goede onderbouwde mail en je stuurt deze naar de producent.

Dagobert L'Ecluse

Gesloten